سلامت خانواده

اقلام دارویی تجویز شده توسط ایرانیان دو برابر استاندارد جهانی است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس پناهی روز چهارشنبه در بیست و یکمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران که در هتل المپیک برگزار شد، اظهار داشت: صنعت داروسازی ایران رتبه زیر ۱۰ در دنیا و تعداد شرکت های دانش بنیان دارد. در سه سال گذشته به 1500 شرکت رسیده است. رسیده اند که در زمینه تولید مواد اولیه دارویی، تجهیزات پزشکی، تغذیه و ایمنی مواد غذایی فعال هستند.

وی تصریح کرد: داروسازان نقش بسزایی در تولید علم و فناوری دارند و باید در حوزه سلامت در علم و فناوری به مرجعیت علمی دست یابند.

معاون تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تصریح کرد: مواردی مانند بار بیماری، جمعیت، تغییرات اقلیمی، مسائل مربوط به سلامت اجتماعی بخشی از آنها تهدیدی برای سلامتی محسوب می شوند.

پناهی افزود: امروزه توسعه بیماری ها همزمان با توسعه داروها پیش نمی رود، بیماری های بدخیم، نوپدید و سرطان را نمی توان با داروهای موجود و موجود کنترل کرد، در سال های آینده داروسازان باید به مهندسی بافت و هوش مصنوعی دست پیدا کنند تا طراحی داروهای جدید

پناهی تصریح کرد: به عنوان مثال داروهای جدید برای بیماران SMA و MS تولید شود، در برنامه هفتم توسعه که اخیرا ابلاغ شد، حدود 18 بند مربوط به دارو است و سهم داروسازان در حاکمیت سلامت چشمگیر است و تا سال 1407 رتبه جهانی ایران باید ایده تولید علم 14 باشد و لازم است انجمن های علمی این را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: اختراعات دارویی ایران رتبه 24 را در جهان دارد و باید ارتقا یابد. افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان از 1509 شرکت به 7000 شرکت بر اساس برنامه هفتم توسعه ضروری است.

پناهی تصریح کرد: داروسازان باید روی داروهای کمیاب تمرکز کنند و وزارت بهداشت آمادگی دارد در این زمینه با انجمن همکاری کند. سلام دارویی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا