اخبار سلامت

اقدامات سازمان غذا و دارو در راستای قانون حمایت از خانواده

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، آزیتا نبی زاده با اشاره به تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری و جدیت وزیر بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت اظهار داشت: دستورالعمل توزیع و مصرف داروهای سقط جنین توسط این سازمان به عنوان داروی اصلی سقط جنین در کشور تهیه، تدوین و ابلاغ شده است.

وی افزود: چک لیست نحوه اجرای دستورالعمل و گزارش تفصیلی چک لیست و ابلاغ آن به دانشگاه ها به منظور نظارت بر اجرای دستورالعمل توزیع و مصرف داروهای سقط جنین تهیه شد.

رئیس اداره ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریت اقتصادی سازمان غذا و دارو از تهیه و تدوین برنامه عملیاتی نظارت بر اجرای دستورالعمل توزیع و مصرف داروهای سقط جنین در راستای اجرای ماده 58 قانون حمایت از خانواده و جوانان بیان کرد: ثبت اطلاعات داروهای سقط جنین در سامانه TTAC به منظور نظارت بر توزیع و نظارت دقیق بر زنجیره تامین داروی میزوپروستول به معاونت های غذا و داروی سراسر کشور ابلاغ شد. .

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای کنترل عرضه و توزیع داروهای سقط جنین خاطرنشان کرد: تهیه پیش نویس بازنگری شده دستورالعمل میزوپروستول (ابلاغ 1399) بر اساس مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانان، کاهش توزیع داروهای سقط جنین در مراکز عرضه مجاز تا حدی که فقط برای رفع نیازهای درمانی مرکز، توزیع این دارو فقط در داروخانه های بیمارستانی مجاز است که تهیه دارو طبق بند شماره 1 با ثبت و ثبت نام انجام می شود. ردیابی در سیستم TTAC

به گفته وی، به منظور کنترل و نظارت بر مصرف داروی میزوپروستول، امکان استعلام محصول مذکور از طریق وب سرویس استعلام شناسه ردیابی و ردیابی در قالب دوز شمار ارائه شده و در اختیار آمار قرار گرفته است. و مرکز فناوری اطلاعات و سازمان های بیمه گر.

انتهای پیام/+

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا