سلامت خانواده

اقامت در لایحه بودجه 1404 شغل محسوب می شود

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس بند الف تبصره 16 ماده 1 لایحه بودجه 1404 کل کشور که از سال آینده به نظام سلامت، دستیاران پزشکی (ساکن) از نظر بیمه سلامت، بیمه عمر اختصاص دارد. و مستمری در دوران تحصیل بدون تعهد استخدامی برای دولت مشمول قانون تامین اجتماعی خواهد بود. جزئیات بیشتر در زیر آورده شده است.

تعیین سازوکار برای دریافت مطالبات دانشگاه از شرکت های بیمه

“در زندان برای تبصره 16- اعتبارات مندرج در قانون بودجه مربوط به دارو و سایر اقلام سلامت محور (از جمله اعتبارات) به سازمان برنامه و بودجه کشور اجازه داده شده است. داروساز و بیمه) و همچنین مطالبات دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی از سازمان E بیمه گر پایه توسط کمیته ای متشکل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان تامین اجتماعی در قبال لایحه مصوب سازمان های بیمه گر شناسایی می شود. سقوط بنیادها و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی از خزانه و یا از طریق حساب پشتیبان نزد بانک های مربوطه. تایید سازمان تخصیص و پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی.

همچنین کلیه سازمان های بیمه گر و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی موظف هستند پرداخت های مربوط را در دفاتر حسابداری ثبت و مبالغ دریافتی را از مجموع مطالبات آنها کسر می کنند.

نگهداری 6 ماهه دارو و ملزومات پزشکی

در بند ج تبصره 16 و در راستای اجرای بند الف ماده 71 قانون برنامه هفتم توسعه سازمان غذا و دارو، سازمان غذا و دارو موظف است انبار 6 ماهه دارو و دارو ایجاد کند. ملزومات پزشکی ضروری بر اساس فهرست مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح شرکت های تولیدی. واردکننده و شرکت پخش (هر سطح سه ماه) باید اقدام کنند.

بر این اساس سازمان غذا و دارو موظف است ضمن انعقاد قرارداد با شرکت های مذکور و ثبت تعهدات طرفین در سامانه قراردادی مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارزش افزوده و سود حاصله را اصلاح کند. موارد ذکر شده در حدود اعتبارات مؤسسات ذیربط به گونه ای که زیان وارده موجب جبران کمبود گردش منابع مالی در بازه های زمانی تعیین شده شود.

در صورت کمبود در سبد اقلام، شرکت طرف قرارداد جبران حقوق مصرف کننده را به میزان سهم خود تضمین می کند.

عوارض 2 تا 10 درصد برای کالا ناسالم

در زندان تی تبصره 16 نیز عوارض ناشی از مصرف کالاهای آسیب دیده نوار نقاله مشخص شده است؛ در این بند آمده است: در اجرای بند 10 سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، عوارض کالاهای آسیب دیده. نوار نقاله موضوع ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب 12/4/1394 حداقل 2 درصد و حداکثر 10 درصد تعیین شده است.

سازمان امور مالیاتی کشور موظف است علاوه بر مالیات و عوارض موضوع ماده (26) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400 نسبت به وصول عوارض موضوع این بند اقدام نماید.

70 درصد منابع حاصل از اجرای این بند در اختیار وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 20 درصد آموزش و پرورش و 10 درصد ورزش و جوانان قرار می گیرد تا در چارچوب ماده 48 قانون مذکور هزینه شود. .

همچنین با توجه به بند Th تبصره 16 و در راستای تحقق بند 10 سیاست های کلی سلامت و در اجرای تبصره 5 ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400/2/3/1400، سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است معادل 10. درصد منابع حاصل از مالیات و عوارض کالاهای آسیب دیده. نوار نقاله در مورد بهداشت و انواع سیگار و فرآورده های دخانی موضوع بندهای (ص) و (ت) ماده (26) قانون مذکور، به منظور توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی در روستاها و مناطق کم برخوردار بر اساس اولویت های تعیین شده توسط دانشگاه و دانشکده پزشکی هزینه می شود. علوم و خدمات مراقبت های بهداشتی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا