بهداشت و درمان

افسردگی عامل شروع به مصرف سیگار الکترونیکی در نوجوانان

Emily Stockings، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه سیدنی می گوید: در کوتاه مدت، نیکوتین ممکن است احساس اضطراب و استرس را کاهش دهد و جوانان ممکن است به سیگارهای الکترونیکی روی بیاورند. به عنوان یک مکانیسم مقابله.”

ساکیگز گفت: صرف نظر از اینکه بیماری روانی بر سیگار تأثیر می گذارد یا برعکس، واضح است که اگر می خواهیم از شروع استفاده از سیگار الکترونیکی جلوگیری کنیم، باید به سلامت روان نیز توجه کنیم.

این مطالعه به سلامت روان و مصرف مواد بیش از 5000 دانش‌آموز سال هفتم و هشتم (حدود 12 تا 13 سال) از 40 مدرسه در نیو ساوت ولز، کوئینزلند و استرالیای غربی پرداخت.

حدود 8.3 درصد گفتند که از سیگار الکترونیکی استفاده می کنند.

این مطالعه نشان داد که در مقایسه با کودکان با سطح استرس پایین، افرادی که سطح استرس متوسطی داشتند، 74 درصد بیشتر به سیگارهای الکترونیکی روی آوردند و آنهایی که سطح استرس بالایی داشتند، 64 درصد بیشتر مستعد سیگار کشیدن بودند. .

مصرف سیگار الکترونیکی در بین نوجوانانی که سلامت روانی خود را پایین ارزیابی کرده بودند، 105 درصد بیشتر از آنهایی بود که آن را بالا ارزیابی کردند.

تحقیقات بیشتری برای درک رابطه پیچیده بین سلامت روان و استفاده از سیگار الکترونیکی مورد نیاز است، با این حال این یافته‌ها نیاز فوری به رویکردهای پیشگیری و مداخله اولیه برای حمایت از سلامت و رفاه کوتاه‌مدت و بلندمدت را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا