سلامت خانواده

افزودن 2 واکسن جدید به واکسیناسیون ملی

به گزارش خبرآنلاین، معاون درمان وزارت بهداشت درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر حسین فرشیدی در گفت وگو با ایسنا، درباره عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سلامت اظهار کرد: دولت شهید رئیسی بیش از سایر دولت ها با حوزه سلامت آشنا بود. بررسی ها نشان می دهد که وی حداقل ماهی یک بار در برنامه های بهداشتی در حوزه های درمانی، بهداشتی و آموزشی حضور داشته است. دولت سیزدهم بیمارستان ها و دانشکده های زیادی افتتاح کرده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم روی مسائل «روانی» متمرکز شده است، تصریح کرد: قبل از شروع به کار دولت سیزدهم، 22 مرکز خدمات سلامت روان و مراقبت های اجتماعی (سراج) فعالیت می کردند. در حال حاضر تعداد این مراکز به 79 مرکز رسیده است که دولت سیزدهم در نظر داشت تا پایان سال جاری تعداد مراکز سراج را به 100 مرکز برساند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: پس از شهادت رئیس جمهور به تازگی مرکز سراج را در مشهد افتتاح کرده ایم. بررسی تعداد مراکز سراج حاکی از توجه دولت سیزدهم به موضوع سلامت روان است.

فرشیدی با بیان اینکه افزایش نیروی انسانی یکی از اقدامات دولت سیزدهم است، افزود: در 2 سال گذشته بیش از 4 هزار کارگر و بیش از 6 هزار نیروی انسانی در رشته های مختلف جذب شده اند.

وی درباره ظرفیت سازی در حوزه شبکه نظام سلامت گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 4 هزار و 400 فضای جدید ایجاد یا کلنگ زنی می شود. در حال حاضر 3 هزار فضای جدید ایجاد شده است. بنابراین می توان گفت سالانه 1000 مورد به نظام سلامت اضافه کرده ایم. همچنین 500 دستگاه آمبولانس SUV در مناطق روستایی و 5 هزار دستگاه موتورسیکلت به شبکه اورژانس کشور اضافه کرده ایم.

فرشیدی با بیان اینکه دو واکسن «پنوموکوک» و «روتاویروس» به سبد واکسیناسیون کشور اضافه شده است، خاطرنشان کرد: اگرچه گسترش واکسیناسیون کشور هزینه زیادی دارد، اما با 2 واکسن «روتاویروس» و «پنوموکوک» برنامه ایمن سازی کشور را گسترش داده ایم. . واکسن روتا ویروس و پنوموکوک وارداتی است و تامین مالی واردات این واکسن ها نیازمند همکاری بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بود که به دستور شهید رئیسی تامین شد.

وی بیان کرد: واکسن روتاویروس و پنوموکوک می تواند مرگ و میر نوزادان ناشی از بیماری های ریوی و اسهال را کاهش دهد.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا