سلامت خانواده

افزودن مداوم نمک به غذا و افزایش خطر ابتلا به سرطان معده – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی یک مطالعه اخیر نشان داد افرادی که به طور منظم به غذای خود نمک اضافه می کنند، در مقایسه با افرادی که به ندرت یا هرگز نمک اضافه نمی کنند، 41 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان معده هستند.

کاهش مصرف نمک می تواند به کاهش خطر سرطان معده کمک کند و افرادی که در معرض خطر بالاتری هستند ممکن است از پیگیری مناسب بهره مند شوند.

سرطان معده پنجمین سرطان شایع در جهان است. پزشکان و متخصصان علاقه مند به شناسایی عوامل خطر سرطان معده هستند تا افراد بتوانند به موقع به دنبال مراقبت های با کیفیت بالا باشند.

مطالعه‌ای که اخیرا منتشر شده است، داده‌های بیش از 470000 نفر را مورد بررسی قرار داد تا ببیند که چگونه فراوانی افزودن نمک به غذا با بروز سرطان معده مرتبط است.

نویسندگان دریافتند شرکت‌کنندگانی که همیشه به غذای خود نمک اضافه می‌کردند، نسبت به شرکت‌کنندگانی که به ندرت یا هرگز نمک به غذای خود اضافه نمی‌کردند، در معرض خطر ابتلا به سرطان معده بودند.

این مطالعه از داده های پایگاه داده بریتانیا، شامل 471144 شرکت کننده استفاده کرد.

محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که همیشه نمک اضافه می‌کردند در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که هرگز یا به ندرت به غذای خود نمک اضافه نمی‌کردند، 41 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان معده بودند.

عوامل زیادی در خطر ابتلا به سرطان معده نقش دارند، از جمله سیگار کشیدن، افزایش سن، چاقی و سابقه خانوادگی.

محققان مطالعه حاضر خاطرنشان کردند که مصرف بیشتر نمک با خطر بالاتر سرطان معده در مطالعات آسیایی مرتبط است.

با این حال، مطالعات زیادی در این زمینه در میان گروه های جمعیتی غرب انجام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا