سلامت خانواده

افزایش 6 درصدی اهدای خون در سه ماهه اول سال 1403

شهرام میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بابیان اینکه در سه ماهه نخست امسال 629 هزار واحد خون اهدا شد، اظهار کرد: اکثر اهداکنندگان در رده سنی 30 تا 45 سال هستند چرا که یکی از برنامه های اصلی این سازمان این است که افزایش مشارکت جوانان در اهدا خون است

وی افزود: اهدای خون در زندگی فردی و اجتماعی موثر بوده و به تامین سلامت جامعه، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و نوع دوستی و مشارکت بیشتر جوانان در امور خیریه و خداپسندانه به ویژه کمک می کند. در اهدای خون یکی از برنامه های اصلی سازمان در سال جاری است

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ایران گفت: باید بتوانیم از ظرفیت های همکاری بین دستگاهی دستگاه های مسئول در امور فرهنگی، اجتماعی و آموزشی برای ارتقای فرهنگ در سطح جامعه به ویژه جوانان استفاده کنیم.

میرزایی ادامه داد: سال گذشته اهدای خون در کشور دو میلیون و 328 هزار واحد بود و به ازای هر هزار نفر 27 اهداکننده خون در کشور وجود دارد که در سه ماهه نخست امسال 629 هزار واحد خون اهدا شد. اهدایی که نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد رشد داشته است.

میرزایی با اشاره به اینکه زنان نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت جامعه دارند، تصریح کرد: سطح مشارکت زنان در اهدای خون در کشور در حال حاضر مطلوب نیست که یکی از مهم ترین عوامل کاهش مشارکت زنان در اهدای خون است. اهدای خون ترس از کم خونی است. و مطابق با استانداردهای تعریف شده در سازمان قبل از اهدای خون، آزمایش هموگلوبین برای بررسی کم خونی و غلظت خون در اهداکنندگان انجام می شود، زیرا حفظ سلامت اهداکننده مهم است، بنابراین خانم ها باید بدانند که قبل از اهدای خون، سلامت آن ها بررسی می شود. اهدای خون برای زنان مشکلی ندارد. اهدا کننده ظاهر نمی شود.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های اصلی امسال فرهنگ سازی و ترویج حضور و مشارکت بانوان در اهدای خون است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا