سلامت خانواده

افزایش 4 برابری خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنان مبتلا به اندومتریوز – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو خالص، این مطالعه نشان داد که احتمال ابتلا به سرطان تخمدان در زنان با انواع شدید وجود دارد اندومتریوز حتی 9.7 برابر بیشتر است.

با این حال، کارشناسان تاکید کردند، زنان با اندومتریوز نگران نباشید، زیرا سرطان تخمدان هنوز یک رویداد بسیار نادر است. طبق گزارش موسسه ملی سرطان، حدود 1.1 درصد از زنان در مقطعی از زندگی خود به سرطان تخمدان مبتلا می شوند.

“کارن.” شلیپنویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه یوتا می گوید: “لازم به ذکر است که به دلیل نادر بودن سرطان تخمدان، انجمن اندومتریوز این تنها باعث افزایش 10 تا 20 مورد سرطان در هر 10000 زن می شود. ما در این مرحله هیچ تغییری در مراقبت بالینی یا خط مشی توصیه نمی کنیم. بهترین راه برای پیشگیری از سرطان تخمدان همچنان توصیه به ورزش، عدم استعمال دخانیات و عدم مصرف الکل است.

اندومتریوز یک بیماری شایع و اغلب دردناک که زمانی رخ می دهد که بافت رحم در خارج از خود رحم رشد کند. طبق گزارش سازمان غذا و داروی ایالات متحده، بیش از 11 درصد از زنان بین 15 تا 44 سال با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند.

دکتر “بی آره ریمل، انکولوژیست او می گوید: «به طور کلی، زنان باید مراقب علائم هشدار دهنده سرطان تخمدان، از جمله نفخ، درد شکم، و تغییرات در عملکرد روده یا مثانه باشند.

ریمل گفت: «اگر فردی با اندومتریوز و پزشک قرص های ضد بارداری خوراکی را برای درمان یا پیشگیری ساده از بارداری توصیه کرده است، حتما مصرف آن را مد نظر قرار دهید. قرص های ضد بارداری خوراکی با کاهش 50 درصدی خطر ابتلا به سرطان تخمدان مرتبط است که خبر بسیار خوبی است.

در مطالعه جدید، تیمی از محققان داده‌های نزدیک به 500000 زن 18 تا 55 ساله در یوتا را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان دریافتند که خطر ابتلا به سرطان تخمدان در بین زنان مبتلا به اندومتریوز 4.2 برابر بیشتر است. خطر ابتلا به سرطان تخمدان نوع 1 به ویژه بالا بود، حدود 7.5 برابر بیشتر در میان زنان مبتلا اندومتریوز. در همین حال، خطر ابتلا به سرطان تخمدان نوع 2 – که می تواند تهاجمی تر باشد – حدود 2.7 برابر بیشتر بود.

محققان افزودند که زنان مبتلا به اشکال شدیدتر این بیماری – اندومتریوز نفوذ عمیق یا آندومتر در این مورد، بافت رحم در مقایسه با افراد بدون تخمدان به سمت تخمدان ها حرکت می کند اندومتریوزآنها 9.7 برابر خطر ابتلا به سرطان تخمدان را داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا