بهداشت و درمان

افزایش ۹۳ درصدی مرگ های سرطانی در مردان جهان تا ۲۰۵۰

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، این مطالعه نشان داد که این افزایش در مردان 65 سال به بالا و در کشورها و مناطق با شاخص توسعه انسانی پایین یا متوسط ​​بیشتر است.

Habtamu Melli Bizoiho از دانشگاه کوئینزلند استرالیا می گوید: «یک همکاری ملی و بین المللی، و همچنین یک رویکرد هماهنگ چند بخشی، برای بهبود نتایج کنونی سرطان و معکوس کردن افزایش پیش بینی شده بار سرطان تا سال 2050 ضروری است.

بیزویهو در بیانیه‌ای افزود: اجرا و گسترش پوشش همگانی سلامت و گسترش زیرساخت‌های بهداشتی و ایجاد دانشکده‌های پزشکی با بودجه دولتی و بورسیه‌های تحصیلی برای آموزش کارکنان پزشکی و بهداشت عمومی می‌تواند مراقبت و برابری سرطان را بهبود بخشد.

تیم او با مراجعه به داده های رصدخانه جهانی سرطان، بیش از 30 نوع مختلف سرطان را در 185 کشور و منطقه در سراسر جهان تجزیه و تحلیل کرد تا پیش بینی های خود را انجام دهد.

در ماه فوریه، سازمان بهداشت جهانی بیش از 35 میلیون مورد جدید سرطان را تا سال 2050 پیش بینی کرد که 77 درصد افزایش نسبت به 20 میلیون مورد تخمینی پیش بینی شده تا سال 2022 را نشان می دهد.

گزارش WHO نشان می دهد که عوامل متعددی ممکن است در افزایش خطر در آینده نقش داشته باشند، از جمله:

• افزایش سن و جمعیت

• تغییر در مواجهه افراد با عوامل خطرزای محیطی به ویژه آلودگی هوا

• مصرف سیگار و الکل

• چاقی

در جدیدترین مطالعه، محققان همچنین به سیگار و مصرف الکل به عنوان عوامل خطر قابل تعدیل اشاره کردند که در بین مردان رایج است.

نویسندگان این مطالعه افزودند، عوامل دیگری که ممکن است به توضیح اینکه چرا مردان در مقایسه با زنان با نرخ بالاتری از سرطان مواجه می‌شوند کمک کند، مشارکت کمتر در فعالیت‌های پیشگیری از سرطان و استفاده ناکافی از غربالگری و درمان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا