بهداشت و درمان

افزایش ۲.۵ برابری ظرفیت داروخانه ۱۳ آبان / کاهش زمان دارورسانی به بیماران

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)دکتر محمود بیگلر رئیس مجتمع داروسازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران وی در مراسم افتتاحیه بخش های جدید مجتمع داروسازی 13 آبان با اشاره به افزایش دسترسی و عدالت در ارائه خدمات گفت: 13 آبان خاستگاه خدمات دارویی موثر است و تنوع خدمات در این مجتمع ارائه می شود. مشتریان در هر زمان

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در این داروخانه وجود داشت ویزیت بالای بیماران بود چرا که داروخانه اصلی ترین ارائه دهنده خدمات به بیمارانی است که نمی توانند داروهای مورد نیاز خود را در داروخانه های دیگر پیدا کنند. به همین دلیل ظرفیت داروخانه تخصصی و فوق تخصصی 2.5 برابر افزایش یافت و زمان تحویل دارو از 39 دقیقه به 35 دقیقه به 8 دقیقه کاهش یافت.

بیگلر با بیان اینکه داروخانه جدا از خدمات دارورسانی، یک محیط آموزشی نیز هست، اظهار کرد: اکنون فضایی با مالکیت کامل با استانداردهایی داریم که تنوع خدمات را در حوزه های مختلف توسعه می دهد. این ظرفیت به آموزش دانشجویانی که می خواهند وارد عرصه خدمت شوند کمک می کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات حضور در حوزه در سطح ارائه خدمات است و دانش آموزان به صورت تئوری آموزش می بینند، گفت: به همین دلیل درخواست مجوز برای در نظر گرفتن ظرفیت سیزدهم آبان را داریم. مجموعه در خصوص توانمندسازی نیروهای متخصص ما این کار را انجام می دهیم.

بیگلر ادامه داد: در حوزه بیمارستانی تنوع خدمات به گونه ای است که به عنوان اولین دانشگاه، بیماران برای تهیه هیچ یک از اقلام به خارج از بیمارستان ارجاع نمی شوند. ضمن اینکه عدم انجام تعهدات دروار و بدرفتاری سازمان های بیمه گر را داریم.

وی با بیان اینکه توسعه داروخانه 13 آبان از نظر افزایش ایمنی و کاهش سرگردانی بیماران در استان تهران بسیار موثر است، گفت: بر این اساس دو طبقه 300 متری را که همگی مطب بودند تخلیه کردیم تا همه موارد خدمات برای بیماران می تواند در یک مکان ارائه شود. . تهیه و تایید نسخه باید همزمان انجام شود تا بیمار مجبور به مسافرت بیشتر نباشد.

بیگلر به توافق با شرکت های تجهیزات برای افزایش ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: پیش از این بیمار مراجعه کننده برای ولیچر و اکسیژناتور به سه راه جمهوری و نواب معرفی شده بود. اکنون با شرکت های تجهیزات پزشکی توافق کرده ایم که آن را با کمترین قیمت به درب منزل بیماران تحویل دهیم. همچنین واحدی برای ارائه خدمات مراقبت در منزل به بیماران بدحال در حال ایجاد است. البته این خدمات از زمان کرونا انجام شده است، اما تجهیزات پزشکی نیز مستقر شده و این خدمات به صورت رایگان به بیمارانی که منابع مالی کمتری دارند ارائه می شود. امیدوارم تا یکی دو ماه آینده این موضوع حل شود و از پاییز کار شروع شود.

وی یکی از کارهای برجسته این داروخانه را ارسال خدمات دارویی به جانبازان 70 درصد عنوان کرد و گفت: قرار است این خدمت برای پدران و مادران شهدا آغاز شود. علاوه بر آن نرم افزارهایی طراحی شده است که بیماران برای حضور در داروخانه وارد آن می شوند و زمان تهیه دارو را به آنها اطلاع می دهیم تا زمان خرید کاهش یابد.

بیگلر همچنین از بهره برداری از انبار یخچال آباد خبر داد و گفت: این انبار با حدود 4 هزار متر مربع استانداردهای لازم را دارد و ذخایر استراتژیک استان و کشور در آن ساخته می شود.

در ادامه این مراسم دکتر سید حیدر محمدی – رئیس سازمان غذا و داروداروخانه 13 آبان را بزرگترین و مستقرترین مجموعه در ارائه خدمات دارویی دانست و گفت: عمده خدمات ارائه شده توسط داروخانه 13 آبان خدمات تخصصی و خدمات شبانه روزی در این داروخانه ارائه می شود.

وی در 22 آبان خطاب به مسئولان داروخانه گفت: در سازمان غذا و دارو تلاش می کنیم به شما کمک کنیم تا منفعت به مردم برسد. هر چقدر داروخانه 13 آبان توسعه پیدا کند به نفع مردم است.

محمدی با بیان اینکه داروخانه های دولتی رقیب بخش خصوصی نیستند، گفت: داروخانه های ارجاعی مانند 13 آبان در کشور کم نداریم. با توجه به خدمات و تجربیات داروخانه های 13 آبان، انتقال این تجربیات و آموزش ها به دانشگاه ها ضروری است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اظهارات اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص تامین دارو گفت: به همین منظور امروز جلسه ای با بانک مرکزی و متعاقباً با سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد تا منابع، تامین شود. تسهیلات ارزی به صنعت داروسازی، تزریق نقدینگی و پرداخت اعتبارات طرح درور برگزار می شود.

در ادامه مطلب دکتر حسین زواناتی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران وی همچنین گفت: در مدت سه سالی که از فعالیت تیم فعلی دانشگاه می گذرد، پیشرفت های زیادی در دانشگاه علوم پزشکی تهران حاصل شده است. در همین راستا داروخانه 13 آبان نیز در دوره ما دو برابر شد و 10 مرکز بیمارستانی و حداقل چهار مرکز شهری به این مجموعه اضافه شد و سه مرکز در حال گسترش است.

وی با تاکید بر اینکه در نظام سلامت علاوه بر کیفیت خدمات، دسترسی ارزان و عدالت نیز باید در ارائه خدمات مدنظر قرار گیرد، گفت: در داروخانه 13 آبان با کیفیت ترین داروها با قیمت مناسب و آسان موجود است. و حتی داروهای برخی از بیماران خاص درب منزل موجود است. به خانه آنها ارسال می شود.

باید گفت؛ امروز با حضور رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، انبار دارو و تجهیزات 13 آبان به مساحت 3800 متر مربع در یخچال آباد توسعه فضای فیزیکی داروخانه شبانه روزی 13 آبان، اختصاص ساختمان آموزشی و مهارتی جدید برای دانشجویان، داروخانه سرپایی بیمارستان حضرت مهدی (عج)، گسترش فضای فیزیکی داروخانه سرپایی بیمارستان امیرعلم و توسعه از فضای فیزیکی داروخانه بستری بیمارستان روزبه به بهره برداری رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا