بهداشت و درمان

افزایش وزن در ۲۰ درصد از بازماندگان سرطان سینه

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، تقریباً 20 درصد از بازماندگان سرطان سینه ممکن است پس از درمان بیش از 10 درصد افزایش وزن داشته باشند.

محققان خاطرنشان می کنند که اضافه وزن خطر عود سرطان را افزایش می دهد و همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

محققان گزارش می دهند که عوامل زیادی وجود دارد که می تواند به افزایش وزن پس از درمان سرطان سینه کمک کند.

دکتر ماریا دانیلا هورتادو آندراد، نویسنده اصلی این مطالعه و متخصص غدد در کلینیک مایو در فلوریدا گفت: افزایش وزن پس از تشخیص و درمان سرطان سینه یک نگرانی رایج در میان بازماندگان است و یک عامل خطر برای عود سرطان سینه است. “

افزایش وزن علاوه بر افزایش خطر عود سرطان سینه، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. وی افزود: در بازماندگان سرطان سینه، بیماری قلبی عروقی عامل اصلی مرگ پس از خود سرطان سینه است.

محققان فهرستی از 4744 بازماندگان سرطان سینه را بررسی کردند. طی یک دوره شش ساله پس از تشخیص سرطان سینه، وزن بازماندگان بیش از 10 درصد وزن بدن افزایش یافت.

محققان گزارش کردند که عواملی که در افزایش 10 درصدی وزن بدن نقش دارند عبارتند از: داشتن وزن اولیه کمتر، داشتن سرطان سینه مثبت هورمونی، ابتلا به سرطان پیشرفته تر در زمان تشخیص، سن کمتر، داشتن جهش در ژن BRCA2، تحت شیمی درمانی و درمان غدد درون ریز، و تحت عمل جراحی سینه که تهاجمی تر بود.

محققان می گویند توانایی شناسایی این عوامل می تواند نتایج را برای بازماندگان سرطان سینه بهبود بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا