اخبار سلامت

افزایش همکاری های ایران با کوبا و زیمباوه در حوزه سلامت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، وزیران بهداشت ایران و کوبا در حاشیه هفتاد و هفتمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو با یکدیگر دیدار و بر گسترش همکاری های دوجانبه در حوزه سلامت تاکید کردند.

بهرام عین اللهی; وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار خوزه میراندا; وزیر بهداشت کوبا با اشاره به اهداف مشترک دو کشور گفت: همکاری ایران و کوبا در دوران کرونا منجر به تولید واکسن سوبرانا شد.

وزیر بهداشت با اشاره به توانمندی های ایران در حوزه سلامت از کوبایی ها دعوت کرد تا از توانمندی های ایران در حوزه های مختلف سلامت بازدید کنند.

خوزه میراندا در این دیدار ضمن ابراز علاقه به همکاری با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی در اواخر خرداد ماه سال جاری در هاوانا بسیار خوب است. فرصتی برای یادگیری در مورد توانایی های سیستم کوبا.

در این دیدار طرفین بر تشکیل کارگروهی در راستای اجرای توافقات تاکید کردند و دکتر نیکنام وزیر بهداشت; وی مدیرکل همکاری های بین المللی را به عنوان رئیس کارگروه ایران معرفی کرد.

افزایش همکاری های ایران و زیمبابوه در حوزه سلامت

دکتر داگلاس ممبس هورن; وزیر بهداشت زیمبابوه در دیدار با بهرام عین اللهی گفت: ما علاقه زیادی به همکاری با وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی داریم.

وی گفت: ورود تجهیزات پزشکی ایران به زیمبابوه می تواند در بازار سایر کشورها به ویژه بازار آفریقا نفوذ کند.

عین اللهی; وزیر بهداشت کشورمان در این دیدار با بیان اینکه نظام سلامت ایران در حوزه های مختلف سلامت دارای توانمندی های فراوانی است، آمادگی خود را برای همکاری در حوزه های مختلف آموزشی، درمانی، پزشکی و تجهیزات پزشکی اعلام کرد.

وزیر بهداشت در این دیدار تشکیل کارگروهی را برای گسترش همکاری‌های دو کشور ضروری دانست و دکتر محمدحسین نیکنام; وی مدیرکل همکاری های بین المللی را به عنوان رئیس کارگروه ایران معرفی کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا