بهداشت و درمان

افزایش هزینه های بیمه سلامت در سال گذشته، کاملا در چارچوب قوانین مصوب مجلس و در راستای افزایش رضایتمندی مردم بوده است

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اعلام مطلب فوق افزود: بیمه های پایه مطابق قانون مصوب مجلس و همچنین در راستای افزایش سطح است. از دسترسی مردم به خدمات درمانی با کیفیت خوب و قیمت ارزان، تلاش شده است که با تمامی ارائه دهندگان خدمات پزشکی قرارداد بسته اند و این گسترش و تعمیق خدمات بیمه سلامت منجر به افزایش رضایتمندی مردم شده است.

دکتر محمدحسین صفری اظهار داشت: حمایت ویژه از بیماران مبتلا به 107 بیماری خاص و صعب العلاج و پذیرش و درمان رایگان 15 بیماری در مراکز درمانی دولتی و همچنین پذیرش و درمان رایگان کودکان زیر هفت سال بیمار در بیمارستان های دولتی اقدامات حمایتی عالی هستند. که به دور از سودجویی و بر اساس قوانین ابلاغی شورای اسلامی و هیات محترم وزیران توسط سازمان بیمه سلامت اجرا شده و میزان رضایتمندی آحاد جامعه را چندین برابر کرده است.

وی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی یکی از مهم ترین اقدامات تحولی و زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان است و در حال حاضر حدود 98 درصد نسخه ها در سازمان بیمه سلامت به صورت کاملا الکترونیکی و 2 درصد نیمه الکترونیکی است که در حال حاضر حدود 98 درصد نسخه ها به صورت نیمه الکترونیکی است. در هنگام قطعی برق و قطعی اینترنت و سیستم‌ها نباید در راستای اجرای بند 17 قانون بودجه سال 1402 قطع شود.

لازم به ذکر است که این بند قانونی تصریح می کند:

در مواردی که به دلیل شرایط اضطراری مانند فورس ماژور، قطعی اینترنت، قطعی برق و اختلال در زیرساخت های ارتباطی امکان ثبت و پردازش نسخه الکترونیکی وجود نداشته باشد، می توان نسخه را روی کاغذ و با درج شماره ملی بیمار (کد) نوشت. ) در فرم دستورالعمل های صادره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شود. اسناد تولید شده در این قالب به عنوان اسناد هزینه خرید استراتژیک توسط کلیه سازمان های بیمه پایه و تکمیلی قابل پرداخت می باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا