سلامت خانواده

افزایش نگران کننده حیوانات گزیدگی در کشور – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، قباد مرادی در اجلاس سراسری مدیران بیماری های واگیر که در قالب وبینار با حضور مدیران و روسای بیماری های عفونی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد، گفت: افزایش موارد حیوان گزیدگی در کشور با شتابی سریع بین دستگاه های مسئول در حال انجام است و این روند نیازمند مداخلات موثر و همکاری موثر نهادهای مسئول است. در این زمینه وزارتخانه های بهداشت موظف به ارائه خدمات درمانی و واکسیناسیون به حیوانات گزیده شده هستند.

وی افزود: ویروس هاری در کشور در حیوانات وحشی، سگ های ولگرد، دام و حیوانات اهلی با تفاوت هایی از نظر میزان آلودگی و البته نگران کننده است.

مرادی با اشاره به نقش نهادهای مختلف در کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام گفت: برای کنترل این بیماری ها باید هماهنگی بین وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی، شهرداری ها و سایر نهادهای مسئول بیش از گذشته تقویت شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه رفع هاری با تعریف حذف بیماری از طریق سگ های ولگرد به انسان در کشور همچنان یک هدف قابل دستیابی است، خاطرنشان کرد: برخی از استان ها بار بالاتری از موارد حیوان گزیدگی دارند و اجرای برنامه های مداخله ای در این مناطق باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا