سلامت خانواده

افزایش شیب سرطان سینه در ایران – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین صرامی رئیس پژوهشکده سرطان درباره دستاوردهای پژوهشکده معتمد گفت: پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی به عنوان مرکز توسعه فناوری های مرتبط با سرطان به ویژه سرطان زنان فعالیت می کند. و سرطان سینه و به طور کلی کار آن توسعه فناوری های به روز و پیشرفته است. Y بومی سازی جهان یا تولید فناوری های جدید در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان.

وی افزود: از آنجایی که فعالیت جهاد دانشگاهی عموماً پیوند فرهنگی دارد، کارهای فرهنگی و ترویجی را به ویژه در حوزه پیشگیری از سرطان در اولویت قرار دادیم و به همین منظور قرار است کمپین سراسری «کمپین مورد اعتماد سرطان» نامیده شود. این کار را در ماه اکتبر انجام دهید.

رئیس پژوهشکده سرطان در توضیح بیشتر گفت: سرطان همچنان به عنوان یک معضل سلامت انسان در دنیا مطرح است، اما سرطان سینه جایگاه ویژه ای دارد. در حال حاضر سرطان سینه شایع ترین سرطان در زنان و مهمترین عامل مرگ و میر است میر زنان نیز سرطان محسوب می شوند.

صرامی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود سرطان سینه در ایران روند افزایشی دارد، گفت: طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، این سرطان شایع ترین سرطان است و برآورد ما این است که سالانه حدود 18 هزار زن به این سرطان مبتلا می شوند. . این سرطان 30 درصد از سرطان های زنان را تشکیل می دهد.

گفت: هر 2 ساعت یک بار خانمی به سرطان مبتلا می شود و تجربه میدانی ما نشان می دهد که این سرطان به وفور دیده می شود که این نیز نشانه شیب فزاینده سرطان سینه است.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان خاطرنشان کرد: سرطان سینه در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان است و عوارض و هزینه های درمان بسیار کم خواهد بود، اما اگر دیر تشخیص داده شود شانس درمان کم است و اگر تشخیص داده شود. درمان، هزینه و درمان سنگینی خواهد داشت.

صرامی از اجرای کمپین سرطان معتمد در مهرماه خبر داد و اظهار داشت: در مهرماه از تمام نیرو و تکنیک های خود استفاده خواهیم کرد. اوران ما خود را برای آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و همچنین بحث معاینه و درمان بسیج می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا