سلامت خانواده

افزایش جهانی عوامل خطر بیماری ها / از فشار خون تا قند خون بالا – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی اخبار، یک مطالعه جدید گزارش می دهد که افزایش قابل توجهی در افراد مبتلا به عوامل خطر بیماری مانند فشار خون بالا، سطح کلسترول بالا و شاخص توده بدنی بالا (BMI) در سراسر جهان مشاهده شده است.

این عوامل با متابولیسم مرتبط هستند و شامل فشار خون می شوند سیستولیک بالا (SBP)، گلوکز ناشتا بالا (FPG)، شاخص توده بدنی بالا (BMI)، کلسترول بد LDL بالا و اختلال عملکرد کلیه.

همه اینها چیزی را نشان می دهد که محققان آن را «پیامدهای پیری جمعیت و تغییر سبک زندگی در مقیاس جهانی» می نامند.

بر اساس مطالعه ای که توسط موسسه سنجش و ارزیابی سلامت در دانشگاه واشنگتن انجام شده است، جهان شاهد افزایش 49 درصدی تعداد سال های زندگی با معلولیت است.

محققان گزارش دادند که سلامت ضعیف در افراد 15 تا 49 ساله در حال افزایش است آه تو به BMI بالا و قند خون بالا نسبت داده می شود که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

سایر عوامل خطر متابولیک، مانند کلسترول LDL بالا و فشار خون بالا، در میان 10 عامل خطر اصلی برای افراد در این گروه سنی قرار داشتند.

دکتر مایکل آبجوسازاین محقق ارشد در بیانیه‌ای گفت: «اگرچه ماهیت متابولیکی دارد، اما ایجاد این عوامل خطر اغلب می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلف سبک زندگی، به‌ویژه در بین نسل‌های جوان‌تر باشد». آنها همچنین نشان دهنده جمعیت سالخورده ای هستند که احتمال ابتلا به این بیماری ها در طول زمان بیشتر است.

آبجوساز وی افزود: با هدف کاهش بیماری ها غیر قابل انتقال و از طریق عوامل خطر قابل اصلاح قابل پیشگیری است، فرصت بزرگی برای تغییر فعالانه مسیر سلامت جهانی از طریق سیاست‌گذاری و آموزش وجود دارد.”

نویسندگان این مطالعه گفتند که تجزیه و تحلیل آنها برآوردهای جامعی از بار بیماری 88 عامل خطر و پیامدهای سلامت مرتبط با آنها برای مردم در 204 کشور و منطقه از سال 1990 تا 2021 ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا