سلامت خانواده

افزایش بقا در سرطان پیشرفته روده بزرگ با درمان ترکیبی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو نت، ترکیبی از دو داروی آزمایشی ایمونوتراپی ترکیب با شیمی درمانی استاندارد منجر به میانگین بقای 19.7 ماه برای بیماران شد، در مقایسه با میانگین 9.5 ماه در میان افرادی که فقط یک درمان هدفمند به نام regorafenib دریافت کردند.

دکتر “نقره واینبرگنویسنده اول این مطالعه از مرکز سرطان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس گفت: «این نتایج راه را برای کاوش بیشتر در این رویکرد درمانی امیدوارکننده هموار می‌کند.

دو داروی آزمایشی ایمونوتراپی etrumadenant و zimberelimab که سیستم ایمنی را برای هدف قرار دادن سلول های سرطانی فعال می کند.

به گفته انجمن سرطان آمریکا، این سرطان سومین عامل مرگ و میر است میر این سرطان در مردان ایجاد می شود و چهارمین علت اصلی در زنان است.

تشخیص زودهنگام هر سرطانی کلید کنترل آن است، زیرا سرطان هایی که گسترش یافته اند هستند آنها درمان بسیار سخت تری دارند.

آزمایش جدید شامل 112 بیمار سرطانی بود کولورکتال متاستاتیک قبلا تحت شیمی درمانی (روش های حاوی اگزالیپلاتین و ایرینوتکان) قرار گرفتند.

این بیماران به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. 75 نفر EZFB: etromadanant/zimberlimab به همراه شیمی درمانی استاندارد (آنچه پزشکان mFOLFOX-6 plus نامیده اند دریافت کردند. بواسیزوماب نامیده شد)، در حالی که 37 مورد دیگر درمان سرطان را هدف قرار دادند رگورافنیب به تنهایی دریافت کرد.

بر اساس تحقیقات مرکز سرطان انگلستان، regorafenib یک نوع داروی سرطان هدفمند به نام مهارکننده رشد سرطان است. این دارو با قطع سیگنال های لازم برای رشد سلول های سرطانی عمل می کند و همچنین از تشکیل رگ های خونی جدید در آن سلول ها جلوگیری می کند.

در این مطالعه، درمان ترکیبی بقای کلی بیمار را در مقایسه با رگورافنیب به تنهایی تقریباً دو برابر کرد.

محققان گزارش کردند که بقای بدون پیشرفت با درمان ترکیبی 6.2 ماه بود، در مقایسه با 2.1 ماه برای افرادی که تنها در گروه درمان هدفمند بودند.

در نهایت، طبق این مطالعه، «درمان با روش ترکیبی جدید به طور جزئی یا کامل تومورها را در 17.3 درصد از بیماران کوچک کرد. اما برای بیمارانی که از regorafenib استفاده می کردند، 2.7٪ کوچک شدن تومور داشتند.

محققان خاطرنشان کردند که این رژیم ترکیبی دارای “پروفایل ایمنی قابل قبول” با عوارض جانبی تقریبا مشابه با بیمارانی است که شیمی درمانی استاندارد دریافت کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا