سلامت خانواده

افزایش اضافه کاری پرستاران به شورای حقوق و دستمزد رفت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیف الله مرادی گفت: پیرو پیگیری های سازمان نظام پرستاری در خصوص میزان اضافه کاری پرستاران و با توجه به اینکه خودمان در وزارت بهداشت انتقادی به میزان اضافه کاری پرستاران و پرسنل بالینی داشتیم. بیمارستان ها و میزان آن را مناسب در نظر نگرفتیم. باید درستش کنیم

وی افزود: اینکه پرستاران و پرسنل بالینی بیمارستان های دولتی به ازای هر ساعت کار به ویژه در ساعات شب و شیفت های غیرعادی 20 تا 25 هزار تومان دریافت کنند، اصلا قابل قبول نیست. البته با پیگیری هایی که پیش از این انجام شد، با توجه به افزایش حقوق و روند کاری مراکز درمانی، میزان اضافه کاری در برخی مراکز به حدود 35 تا 40 هزار تومان رسیده است.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت ادامه داد: حتی این میزان نیز با توجه به سختی کار پرستاران و پرسنل بالینی در بیمارستان های دولتی که کار به مراتب سخت تر و حجم کاری بالاتری نسبت به پرستاران بخش خصوصی دارند، رضایت بخش نیست. پرستاران و کارکنان بیمارستان ها به ازای هر ساعت اضافه کاری بین 80 تا 100 هزار تومان حقوق دریافت می کنند.

وی افزود: واقعا حجم کاری بیمارستان های خصوصی با دولت قابل مقایسه نیست و سختی کار در بیمارستان های دولتی بسیار بیشتر است. در بیمارستان های دولتی سختی کار زیاد و مبلغ پرداختی کم است و طبیعی است که همکاران ما در مراکز دولتی تمایلی به اضافه کاری نداشته باشند.

مرادی گفت: برای رفع این مشکل ده ها بار با سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه مکاتبه کردیم و در نهایت بر اساس فرمولی که ارائه کردیم میانگین اضافه کار پرستاران و همکاران بالینی وزارت بهداشت اعلام شد. به 110000 تومان می رسد.» در واقع بر اساس سابقه کاری و روند کاری بیمارستان بین 100 تا 120 هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: این پیشنهاد در آخرین مراحل اداری به شورای حقوق و دستمزد رفته است. امیدواریم در این شورا که نماینده سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه حضور دارند با دعوت از نماینده وزارت بهداشت در نهایت به تصویب برسد و به زودی اجرایی شود و شرمنده نشویم. همکاران دیگر

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت ادامه داد: افزایش حق اضافه کاری در صورت تایید نهایی برای کلیه کارکنان مشمول قانون ارتقاء سود. Veri که حدود 200 هزار نفر شامل پرستاران، پیراپزشکان، کارکنان آزمایشگاه های پزشکی، رادیولوژی و فوریت های پزشکی می باشد.

وی گفت: مسئولان سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی معتقد بودند که این اقدام باید برای همه کارکنان دولت باشد و واقعا زمان بر بود تا آنها را قانع کنیم که نیروهای پزشکی را در اولویت قرار دهند.

مرادی افزود: هر یک از پرسنل بالینی از جمله پرستاران ماهانه به طور متوسط ​​80 ساعت اضافه کاری دارند که در صورت تصویب این بخشنامه میزان اضافه کاری آنها بیش از سه برابر خواهد شد. امکان تامین اعتبارات مورد نیاز برای افزایش حقوق اضافه کاری این نیروها در دولت وجود دارد و امیدواریم هر چه سریعتر انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا