بهداشت و درمان

افراد بالای ۵۰ سال روزانه چند عدد تخم مرغ مصرف کنند؟

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، تخم مرغ سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A، سلنیوم و انواع ویتامین های گروه B است، با این حال اگر 50 ساله هستید بهتر است بدانید چه مقدار تخم مرغ باید مصرف کنید. روزانه مصرف کنید یا خوردن روزانه تخم مرغ در این سن خوب است یا خیر؟ یا اینکه تخم مرغ به غذایی تبدیل شود که گهگاه اندازه گیری و مصرف شود.

هنگامی که افراد به سن 50 سالگی می رسند، بسیاری از کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که برخی از غذاها را محدود یا حذف کنید. به عنوان مثال، به افراد 50 ساله و بالاتر توصیه شده است که غذاهای شور، شیرین و بیش از حد فرآوری شده را حذف یا مصرف کنند، یا در مورد خطرات مصرف نان سفید حاوی کربوهیدرات های “بد” و پاستا با آرد سفید هشدار داده شده است.

اما آیا تخم مرغ جزء غذاهایی است که باید از آنها مراقبت کرد؟ نه، برعکس، تخم مرغ ها به دلیل ارزش غذایی آن ها رتبه بالایی دارند، به این معنی که باید در هر وعده غذایی گنجانده شود. مانند همه غذاهای سالم، تخم مرغ نیز از دیگر غذاهای مغذی است و باید در منوها و دستور العمل های مورد علاقه شما گنجانده شود.

انتخاب تعداد مناسب تخم مرغ برای مصرف روزانه

نتایج تحقیقات سال 2023 نشان داد که مصرف حداقل یک تخم مرغ در روز برای بهبود سلامت کلی مناسب است. به گفته محققان، از منظر تغذیه، هفت تا 14 تخم مرغ در هفته برای یک رژیم غذایی متنوع و متعادل می تواند برای اکثر افراد از نظر افزایش دریافت مواد مغذی و تامین پروتئین با کیفیت بالا که می تواند از توده بدون چربی محافظت کرده و بهبود بخشد، کافی باشد. ببخش، مفید است.

به گزارش هلث، تونی کاستیلو، متخصص تغذیه ورزشی، اظهار داشت که تعداد مناسب تخم مرغ پس از 50 سالگی در افراد مختلف متفاوت است. طبق گفته انجمن قلب آمریکا، افراد سالم می توانند به طور متوسط ​​هفت تخم مرغ در هفته به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب بخورند، با این حال، او دو احتیاط دارد. برای افراد مسن با کلسترول طبیعی، 2 عدد تخم مرغ در روز به عنوان بخشی از الگوی تغذیه سالم برای قلب قابل قبول است. در مورد گیاهخواران، آنها می توانند مصرف تخم مرغ خود را افزایش دهند، اما اعتدال کلیدی است.

اگرچه رژیم های غذایی سنگین تخم مرغ وجود دارد، اما فاقد بعد تغذیه ای هستند و این نوع رژیم های محدود کننده فاقد فیبر قابل هضم هستند.

آیا 50 سالگی زمینه ای برای کاهش مصرف تخم مرغ است؟

در حالی که نیازی نیست فقط به خاطر جشن تولد 50 سالگی تخم مرغ را کاهش دهید، اما این بدان معنا نیست که باید تخم مرغ را بدون بررسی مجدد بخورید زیرا ممکن است باعث ایجاد مشکل شود. همانطور که کلینیک مایو خاطرنشان می کند، آلرژی به تخم مرغ (اگرچه غیرمعمول) ممکن است برای افراد در مراحل بعدی زندگی اتفاق بیفتد. بنابراین، بهتر است مراقب علائمی مانند ناراحتی معده یا بثورات موضعی خفیف باشید که نشان دهنده حساسیت شما به تخم مرغ است.

به همین ترتیب، توجه داشته باشید که روش پخت تخم مرغ برای دریافت بیشترین تأثیر مثبت از آنها ضروری است. سوزان کمپبل، متخصص تغذیه، در مورد چگونگی بهتر ساختن تخم مرغ می گوید به دلیل محتوای چربی اشباع شده، از افزودن چربی حیوانی اضافی مانند کره و سایر مواد تشکیل دهنده خودداری کنید. در عوض، او چربی هایی مانند روغن زیتون یا روغن های گیاهی را توصیه می کند. به این ترتیب، می‌توانید ارزش غذایی هر تخم‌مرغی را که می‌خورید، با حذف چربی‌های اشباع شده بدون اینکه خود را در معرض خطر قرار دهید، به دست آورید.

یک تخم مرغ چقدر کلسترول دارد؟

انجمن قلب آمریکا (AHA) ادعا کرد که یک تخم مرغ بزرگ حاوی 186 میلی گرم کلسترول غذایی است. دستورالعمل های غذایی این منبع معتبر آمریکایی توصیه می کند که افراد با حفظ یک رژیم غذایی متعادل، مصرف کلسترول خود را تا حد امکان پایین نگه دارند. اگرچه تخم مرغ ممکن است حاوی مقدار نسبتاً بالایی کلسترول باشد، اما تأثیر عمده ای بر سطح کلسترول ندارد. سفیده تخم مرغ حاوی کلسترول نیست، بنابراین ممکن است گزینه سالم تری باشد.

نتایج تحقیقات گسترده نشان داد که مصرف تخم مرغ خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در شرکت کنندگان در این مطالعه افزایش نمی دهد و افراد دارای کلسترول بالا یا افرادی که در معرض خطر بیماری قلبی هستند نباید از خوردن تخم مرغ اجتناب کنند مگر اینکه به طور خاص توسط پزشک توصیه شود. از مرغ اجتناب کنید. البته بدانید که احتمال مسمومیت غذایی در اثر مصرف تخم مرغ خام وجود دارد. با این حال، با افزایش استانداردهای بهداشتی و ایمنی مواد غذایی، مسمومیت غذایی کمتر رایج خواهد شد.

به گزارش ایسنا، هیچ وقت برای تغییر رژیم غذایی دیر نیست و کلید پیری سالم، برآوردن نیازهای در حال تغییر بدن در هر مرحله از زندگی، تمرکز بر غذاهای مناسب، از وعده های غذایی غنی از مواد مغذی در دوران کودکی تا فیبر و هیدراتاسیون در دوران پیری است. به طور قابل توجهی بر سلامت و رفاه طولانی مدت تأثیر می گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا