سلامت خانواده

افتتاح 15 هزار تخت بیمارستانی تا پایان دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسید، بهرام عین اللهی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور به مدیریت نیروهای انقلابی، باسواد، متخصص و جهادی در دولت مردمی پرداخت و اظهار داشت: روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور. بسیار توانمند و متخصص هستند و هر فصل جلسه ای تشکیل می شود و جلسه روسای دانشگاه ها تشکیل می شود.

وی افزود: در این جلسه اقدامات و فعالیت های روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی مناطق مختلف کشور به ویژه در زمینه تقویت شبکه بهداشت و درمان، تامین نیروی انسانی، اجرای برنامه ملی سلامت خانواده ارائه شد. و سیستم ارجاع و توسعه 17 هزار تخت بیمارستانی.

وزیر بهداشت با بیان اینکه قرار بود تا پایان دولت سیزدهم سال آینده 15 هزار تخت جدید بیمارستانی افتتاح شود، گفت: این تخت ها در ماه های آینده افتتاح می شود و طعم شیرین دولت مردم را خواهند چشید. همچنین طی 33 ماه گذشته 380 تخت افتتاح شده است. تجهیزات پزشکی سنگین و گران قیمت در مناطق محروم کشور توزیع شد و در دولت مردمی پنج دهک اول به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفت و آرزوی دیرینه پوشش همگانی سلامت تا حدود زیادی محقق شد. .

عین اللهی اجرای قانون جوانان و توسعه شرکت های دانش بنیان و تولیدات سلامت محور را از تاکیدات ویژه شهید آیت الله رئیسی برشمرد و افزود: شهید خمیت همواره تاکید داشتند که کشور ما استعدادهای بالقوه بسیاری در عرصه تولید و دانش دارد. تولید بر پایه و نمونه آن تولید شش نوع واکسن است. کرونا توسط دانشمندان کشورمان ساخته شده است.

وی با اشاره به تولید بسیاری از داروها و تجهیزات پزشکی در استان خراسان رضوی، یادآور شد: برخی از شرکت های بزرگ و موفق دارویی در این استان فعال هستند، همچنین در دولت مردمی، پارک های علم و فناوری سلامت، رشد مضاعفی داشته است تا یک مبنایی برای ارتقای تولید محصولات سلامت محور

وزیر بهداشت از رشد مناسب ظرفیت رشته پزشکی و دوره های تخصصی و فوق تخصصی در دولت مردمی خبر داد و گفت: در این دولت شاهد توسعه آموزش پزشکی و ایجاد رشته ها و دانشکده های جدید در سراسر کشور بودیم. کشور. همچنین در زمینه تحقیقات کشورمان رتبه اول منطقه را به خود اختصاص داد. و در عرصه بین المللی رتبه ما از 16 به 15 رسید.

عین اللهی تاکید کرد: در روزهای آینده پروژه های بهداشتی و درمانی زیادی در سراسر کشور افتتاح می شود و تا پایان دولت بیش از هزار تخت بیمارستانی جدید افتتاح می شود که برخی از این پروژه ها مانند بیمارستان ولی عصر (عج) است.Ajاراک بیش از 30 سال معطل مانده که در این دولت و با حمایت شهید آیت الله رئیسی تکمیل و منعقد شده است.

وی گفت: چند پروژه مهم بهداشتی در استان خراسان رضوی امروز – پنجشنبه – انجام شد. بیست و چهارم خرداد- با حضور سرپرست ریاست جمهوری افتتاح می شود که یکی از آنها مرکز پیشرفته و جامع درمان سرطان در مشهد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا