سلامت خانواده

اعمال قوانین سختگیرانه برای محصولات غذایی برگشتی

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، عبدالعظیم برف وی با اشاره به سخت گیری سازمان های نظارتی و بهداشتی در خصوص سلامت و ایمنی فرآورده های غذایی و آشامیدنی، تصریح کرد: محموله های غذایی که مرجوع می شود بیشتر به دلیل مشکلاتی مانند آلودگی میکروبی، استفاده از افزودنی های غیرمجاز، باقیمانده سموم شیمیایی و غیره است. -رعایت شرایط نگهداری .

وی افزود: آلودگی میکروبی شامل وجود باکتری، ویروس و قارچ سالمونلا و اشرشیاکلییکی از دلایل اصلی بازگشت محصولات است که می تواند سلامت مصرف کنندگان را با خطرات جدی مواجه کند و استفاده از نگهدارنده ها یا افزودنی های غیرمجاز یا بیش از حد باعث مشکلات زیادی در سلامت محصولات می شود.

مدیرکل فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو با اشاره به موارد دیگری از جمله مواد تشکیل دهنده آلرژن وی بدون برچسب، رعایت نکردن تاریخ انقضا و آلودگی های فیزیکی مانند وجود اجسام خارجی گفت: عدم ارائه اطلاعات کامل و صحیح روی بسته بندی یا استفاده از مواد اولیه غیر استاندارد نیز از جمله عواملی است که می تواند منجر به بازگشت کالا شود. از محموله ها، جریمه ها و توقف تولید.

وی تاکید کرد: سازمان غذا و دارو به شدت با تخلفات برخورد خواهد کرد و تولیدکنندگان موظف به رعایت ضوابط بهداشتی و استانداردهای لازم در تمامی مراحل تولید و بسته بندی به منظور حفظ سلامت جامعه هستند. برای جلوگیری از این چالش ها، سازمان غذا و دارو در مورد محصولات مرجوعی، قوانین سختگیرانه ای مانند قوانین واردات محصولات غذایی و آشامیدنی را برای اطمینان از سلامت و ایمنی محصولات اعمال می کند و موارد تخلف به شدت رعایت می شود. بالا و رسیدگی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا