سلامت خانواده

اعلام وضعیت اضطراری در آفریقا/ این بار درگیر کدام بیماری است؟

به گزارش خبرآنلاین، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آفریقا (CDC آفریقا) روز گذشته (سه شنبه) شیوع بیماری M.pox که قبلا آبله میمون نامیده می شد را به عنوان «اورژانس بهداشت عمومی امنیت قاره» اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر ژان کاسیا، مدیرکل برترین نهاد بهداشت عمومی قاره گفت: اعلام شیوع بیماری آبله به عنوان یک اورژانس بهداشت عمومی برای امنیت قاره اتفاق خوشایندی نیست. این یک مسئولیت است و ما متعهد به دریافت واکسن هستیم.

کاسیا از دولت های آفریقایی خواست تا در کاهش شیوع بیماری آبله ماسک با آنها همکاری کنند. سازمان بهداشت آفریقا متعهد به برگزاری جلسات توجیهی هفتگی برای به روز رسانی عمومی در مورد تعداد موارد و مرگ و میر ناشی از این بیماری است.

به گزارش آناتولی، این بیماری که از طریق تماس نزدیک منتقل می شود، از ابتدای سال 2024 در بیش از 10 کشور آفریقایی گزارش شده است و جمهوری دموکراتیک کنگو بیش از 90 درصد موارد گزارش شده را به خود اختصاص داده است.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، M.pox باعث ایجاد بثورات و علائمی شبیه آنفولانزا می شود.

افزایش موارد ابتلا به M.pox در سال 2022 در اروپا و ایالات متحده و خارج از مناطقی که این بیماری بومی است، سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در ژوئیه 2022 وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را با نگرانی بین المللی اعلام کند. بالاترین زنگ خطری که می توان به صدا در آورد. با این حال، این هشدار در ماه می 2023 به پایان رسید، اما این سازمان به مردم توصیه کرد که هوشیار باشند.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا