اخبار سلامت

اعلام نظر پزشکی قانونی به قوه قضائیه درباره شهادت رئیس جمهور

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، عباس مسجدی آرانی; رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: شعاری که در سال 1403 در این سازمان داشتیم ارتقای کیفیت جامع و خدمت بیشتر به مردم بود.

وی افزود: این سازمان اقدامات خوبی در زمینه نیروی انسانی و تجهیزات آزمایشگاهی را در برنامه کاری سال آینده خود دارد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: برنامه اصلی این سازمان تحقق سند تحول قوه قضائیه و اصلاح فرآیندهای کاری است.

وی افزود: 11 پروژه عمرانی در هفته قوه قضائیه افتتاح می شود که برای افتتاح این پروژه ها 115 میلیارد هزینه شده است. در زمینه تجهیزات نیز از چندین کشور مانند چین و هند تجهیزات خریداری و وارد شده است.

مسجدی آرانی خاطرنشان کرد: کیت 30 موقعیت در این سازمان تولید شده و در مرحله آزمایش نهایی است. این کیت تاییدیه های لازم را برای تولید دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: اولین بحران ما در سال جدید شهادت رئیس جمهور و همراهان بود، کارهای مربوطه در پزشکی قانونی انجام شد و نظرات خود را به دستگاه قضایی اعلام کردیم.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته با تلاش مستمر کارشناسان این حوزه، عاملان 40 پرونده مجرمانه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند. این دستاوردها نشان دهنده تعهد و تخصص دانشمندان ایرانی در مسیر ارتقای امنیت و عدالت در کشور است.

مسجدی آرانی گفت: مرکز قرنیه بانک با افتخار خدمات خود را به صورت کاملا رایگان ارائه می دهد و برای نجات جان بیماران نیازمند پیوند قرنیه تلاش می کند. یکی از مهمترین خدمات این مرکز برداشتن قرنیه از افراد متوفی با رضایت و طی مراحل قانونی خانواده است. این قرنیه ها پس از معاینات دقیق و تایید سلامت به صورت رایگان به بیماران نیازمند پیوند زده می شود و به زندگی آنها نور جدیدی می بخشد. ما در مرکز بانک قرنیه با تعهد به ایثار و فداکاری از خانواده های عزیز دعوت می کنیم تا با اهدای قرنیه عزیزانشان که در سفر بوده اند، هدیه ای ارزشمند و نجات بخش به بیماران منتظر پیوند اهدا کنند.

وی گفت: هیچ عضوی از بدن فرد متوفی بدون رضایت خانواده قابل برداشتن و پیوند نیست. برای اهدای عضو باید رضایت بستگان نزدیک فرد متوفی را داشته باشیم. قانون به ما اجازه نمی دهد بدون رضایت خانواده از فرد متوفی عضو بگیریم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات این نهاد مبتنی بر محکم ترین مبانی علمی و فقهی است و عبور از دو فیلتر علمی و فقهی ضامن عدم هرگونه خطا و انحراف خواهد بود.

مسجدی آرانی افزود: متأسفانه این سازمان بی رحمانه و مستمر مورد هجمه جنگ رسانه ای قرار دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا