سلامت خانواده

اعلام رای کمیسیون حقوقی تعیین صلاحیت ساخت دارو و مواد بیولوژیک – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین صادقیان گفت: تصمیم کمیسیون حقوقی مبنی بر تشخیص صلاحیت ساخت و واردات دارو و مواد بیولوژیک به کلیه شرکت های تولید کننده مواد اولیه، بسته بندی و داروهای کمکی، شرکت های تولید کننده مواد اولیه دارویی و بسته بندی الزامات و شرکت هایی که مواد اولیه وارد می کنند، بسته شده است. طبقه بندی و عوارض جانبی دارو اعلام شد.

وی افزود: در پی برگزاری کمیسیون حقوقی تشخیص (مرجع ساخت و واردات دارو و مواد بیولوژیک)، بر اساس مصوبه مقرر شد تا مجوز اصولی و پروانه تولید مواد صادر و تمدید شود. موثر است ارگانیک از روی صحنه خاماگر سازنده مواد موثر است نباید بیشتر از عمق تولید باشد، باید بلامانع باشد.

صادقیان ادامه داد: موافقت اصولی و مجوزهای صادره برای تولید مواد موثر است ارگانیک از روی صحنه خامباید با اعتبار یک ساله صادر شود.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بر این اساس ورود یک تولیدکننده مواد موثر است از عمق تولید، صدور پروانه ساخت از روی صحنه دشوارتر است خام که قبلاً در اصل تأیید شده است، نیست

او گفت که تولید مواد موثر است ارگانیک از روی صحنه خام باعث پرداخت سود بازرگانی و محدودیت در واردات آن ماده می شود موثر است توسط شرکت های دیگر قابل انجام نیست، تصریح کرد: صدور و تمدید تاییدیه اصولی و پروانه تولید برای هر مورد نیاز به رای جداگانه از آن کمیسیون قانونی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا