اخبار سلامت

اعلام جزئیات اجرای “طرح ملی سلامت” در مدارس 11 استان

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، دکتر انسیه خزعلی; معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست خبری خود در تسنیم درباره آموزش های مرتبط با افزایش جمعیت در مدارس اظهار داشت: آموزش های ویژه دانش آموزان دختر و پسر توسط وزارت آموزش و پرورش ارائه می شود.

وی افزود: معاونت امور زنان و خانواده در بحث آموزش جمعیت در مدارس نیز کمک می کند، به عنوان مثال دوره آموزشی «سبک زندگی ایرانی-اسلامی» برای والدین برگزار می شود که در آن نکات لازم در خصوص مسائل جمعیتی و هشدارهای جمعیتی ارائه می شود. .

آغاز سلامت جسمانی جامعه از مدارس

خزعلی در ادامه از اجرای «طرح ملی سلامت» در مدارس متوسطه اول و دوم 11 استان کشور خبر داد و گفت: این طرح یک کار مشترک با حمایت معاونت امور زنان و خانواده، وزارتخانه ها است. آموزش و بهداشت و انجمن های بهداشت عمومی. اجرا می شود، مباحث مربوط به خانواده فرهنگی است و بسیاری از آسیب ها از جمله سلامت جسمی، روحی و روانی نیز ریشه فرهنگی دارد.

وی ادامه داد: شهید رئیس جمهور شهید بارها تاکید کردند که «تا می توانید برای سلامت مردم و پیشگیری از بیماری ها هزینه کنید». برای درک این موضوع باید آموزش را در مدارس شروع کنیم که بخشی از آن تغذیه سالم و بخشی دیگر پیشگیری از آسیب هایی مانند استعمال دخانیات است. به درد دانش آموزان می خورد.

روند افزایش مصرف سیگار در بین دختران

خزعلی درباره آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان به ویژه دختران خاطرنشان کرد: در مناطقی که میزان افسردگی و خودکشی بیشتر بوده است با حمایت گروه های مردمی دوره های آموزشی برگزار می کنیم. همچنین در دوره های آموزشی مرتبط با سلامت جسمانی، موضوع سیگار از جمله سیگار کشیدن، سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی و پیامدهای آن برای نوجوانان و جوانان را برای والدین ارائه می دهیم.

اجرای طرح سلامت روان با آستان قدس ویژه معلمان

وی تاکید کرد: باید از دوران مدرسه به دانش آموزان نسبت به اعتیاد و آسیب ها هشدار داد. بر این اساس طرح ملی سلامت را در دو بخش توانمندسازی و آسیب زدایی دنبال می کنیم. آموزش سلامت جسمانی در 11 استان ارائه می شود و در هفته های آینده با معلمان جلساتی خواهیم داشت و طرح سلامت روان در 16 استان با همکاری آستان قدس اجرا می شود و امیدواریم این دو طرح در همه موارد گسترش یابد. استان های کشور

خزعلی با اشاره به افتتاح «طرح ملی سلامت» در روزهای آینده با حضور وزرای بهداشت و درمان و آموزش و پرورش گفت: در قالب این طرح آموزش های لازم به مربیان مدارس ارائه می شود و آنها به دانش آموزان آموزش خواهد داد. مباحث مربوط به سلامت روان و روان و سبک زندگی ایرانی و اسلامی با هماهنگی آستان قدس رضوی و وزارت آموزش و پرورش ارائه می شود و مربیان منتخب به آستان قدس می روند و آموزش های لازم را می بینند و به سایر معلمان و والدین آموزش می دهند.

وی با اشاره به اینکه محتوای دوره مربوط به سلامت روان و روان به صورت مشترک با آستان قدس تهیه شده است، یادآور شد: پلفوترمی نیز توسط معاونت بانوان طراحی شده است که پاسخگوی سوالات والدین و مربیان و همچنین آموزش مجازی برای مردم است. که مدرسان دسترسی ندارند، پیشنهاد می دهد در این پلتفرم 30 درس جهت ارائه نکات لازم به مخاطبان قرار داده شده است و البته مسئولیت آموزش آفلاین و آنلاین را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا