سلامت خانواده

اعطای مشوق های مالیاتی و ایجاد انگیزه برای طول عمر کادر درمانی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست مشترک رئیس جمهور و هیئت رئیسه سازمان نظام پزشکی با رئیس سازمان امور مالیاتی موضوع مالیات جامعه پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور نیز در این جلسه ضمن تشکر از همکاری سازمان امور مالیاتی کشور با جامعه پزشکی، درخواست های جامعه پزشکی مبنی بر عدالت در پرداخت مالیات به عنوان یکی از موارد مطرح شده در این زمینه را مطرح کرد. مالیات دهندگان مالیات را افزایش داد.

وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از هجمه های رسانه ای علیه جامعه پزشکی در زمینه پرداخت مالیات، افزود: بر اساس اذعان روسای فعلی و سابق سازمان امور مالیاتی، جامعه پزشکی یکی از بهترین ها است. مالیات دهندگان او مالیات دهنده است، اما لازم است بدانید که به دلیل اجباری بودن تعرفه های پزشکی، نوعی مالیات در این تعرفه ها نهفته است.

در این جلسه مواردی همچون اصلاح ضرایب مالیاتی، مالیات پزشکان عمومی فعال در برخی رشته ها، مالیات مربوط به آزمایشگاه ها، مراکز تصویربرداری، فیزیوتراپ ها، ارتز، پروتز می بینم و تمامی کسانی که مجوز کار دریافت می کردند مورد بررسی قرار گرفتند.

همچنین مقرر شد موضوع ماده 238 قانون مالیات ها با استقرار مشاوران عالی سازمان امور مالیاتی در سازمان نظام پزشکی و راهنمایی های لازم به جامعه پزشکی پیگیری شود تا این مسائل بین دو طرف حل و فصل شود. سازمانها قبل از رسیدن اختلاف مالیاتی به هیئت های حل اختلاف. .

در این دیدار محمدهادی سبانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ضمن تشکر از جامعه پزشکی گفت: جامعه پزشکی جایگاه ویژه ای در کشور دارد.

وی از آمادگی سازمان امور مالیاتی برای گنجاندن تمامی اقشار جامعه پزشکی در تبصره ماده 100 مالیاتی خبر داد و گفت: جامعه پزشکی یک گروه مرجع اجتماعی است و می توان از مشوق های مالیاتی به عنوان یکی از رفتارهای انگیزشی استفاده کرد. از آخرین عوامل جلوگیری از مهاجرت پزشکان و کارکنان درمان اعمال می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا