علمی و فناوری

اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب‌وکارهای فعال در سکوهای داخلی

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)«مهدی مظفری» با بیان اینکه اعطای وام بر اساس تبصره 18 آیین نامه «حمایت از بسترها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» است، اظهار داشت: این تسهیلات به دسته ای از مشاغل حقیقی، حقوقی و حرفه ای اعطا می شود که حداقل سه ماه فرصت دارند. تجربه در فروش کالا یا ارائه خدمات بر روی پلتفرم ها گنجانده شده است. به گفته وی، این پلتفرم ها عبارتند از: ایتا، روبیکا، سروش پلاس، ترومپت، کاسبینو، آی گپ و بله.

وی با اشاره به وجود دسته بندی در این تسهیلات افزود: سقف این تسهیلات برای مشاغل حقوقی پنج میلیارد ریال، مشاغل صنفی سه میلیارد ریال و مشاغل حقیقی 2 میلیارد ریال است. نرخ سود آن 33.15 درصد با مهلت شش ماهه تا یک ساله و بازپرداخت سه ساله است.

مدیرکل نظارت، حسابرسی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص مراحل ثبت درخواست وام اظهار داشت: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه 1649 به نشانی https://1649.ir «نحوه اعطای تسهیلات به کسب و کار در حوزه اقتصاد» مطالعه «دیجیتال». پس از ارسال فرم، بارگذاری مدارک و انجام ارزیابی اولیه توسط کارشناسان، درخواست به ادارات کل ارتباطات استان مورد نظر ارسال و پس از مشخص شدن نتیجه نهایی به بانک عامل ارسال خواهد شد. پرداخت.

بر اساس این گزارش کوتاه شدن زمان بررسی، اجرا و تصویب این وام نسبت به دوره های گذشته مزیت اصلی آن نسبت به دوره های قبل است. به طوری که پیش از این 2 ماه تا 75 روز طول می کشید تا وام مصوب به بانک برسد. اما در شرایط فعلی این زمان به حداکثر یک ماه کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا