اخبار سلامت

اظهارات غیرمسئولانه رئیس هتل بیمارستان گاندی درباره کارکنان بیکار/ فکر زمستانت نبود؟

به گفته خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تاسنیم ، عصر روز 5 فوریه ، فقط چند روز پس از سالگرد حادثه پلاسکو ، شعله های آتش بخشی از ساختمان بیمارستان گاندی را احاطه کردند. با توجه به حجم بالای آتش سوزی ، تعداد کمی از افراد امیدوار بودند که بیماران بستری در این بیمارستان زنده بمانند ، اما پیشگیری از گسترش آتش سوزی به سایر بخش های درمانی توسط آتش نشانان و سرعت نیروهای نجات در از بین بردن بیماران ساختمان مانع این امر شد. یک اتفاق غم انگیز دیگر اتفاق افتاد.

یک روز پس از این حادثه ، رئیس بیمارستان ویدئویی را منتشر کرد و از دولت کمک خواست و گفت: “ما با این 700 پرسنل چه می خواهیم انجام دهیم؟” با این پزشکانی که در آستانه عید با مشکلات معیشت روبرو هستند باید چه کاری انجام دهیم؟ ما در این شرایط نمی توانیم با این حادثه سر و کار داشته باشیم و درخواست می کنیم که جلسه ای با حضور مقامات ذیربط برگزار شود تا به یک راه حل فکر کنیم. شما همچنین به پلاسکو کمک کردید. “پلاسکو همچنین یک مرکز خصوصی بود و ما از شما می خواهیم این بیمارستان را پیدا کنید و به کمک ما بیایید.”

یک درخواست عجیب و غریب که با واکنش های زیادی در فضای مجازی روبرو شد زیرا هتل بیمارستان گاندی یکی از پرسود ترین و مجلل ترین بیمارستانهای پایتخت شناخته شده در ذهن عمومی است.

تعدادی از کاربران فضای مجازی نوشتند که رئیس بیمارستان گاندی ، پس از هشدار مکرر به آتش نشانی ، اکنون با عصبانیت در مقابل دوربین می ایستد و هزینه بیکاری کارمندان خود را از مردم ایران می خواهد.

بیمارستان ، وزارت بهداشت ، مراقبت های بهداشتی ، سازمان سیستم پزشکی ،

بیمارستان ، وزارت بهداشت ، مراقبت های بهداشتی ، سازمان سیستم پزشکی ،

کاربر دیگری همچنین نوشت که رئیس بیمارستان گاندی به دلیل عدم رعایت استانداردها باید جریمه شود. چرا او اکنون نقش یک قربانی را ایفا می کند و درخواست کمک می کند؟ اگر بیشتر به داستان نگاه کنیم ، بیماران منتقل شده از یک هتل بیمارستان خصوصی به بیمارستان های دولتی نیز باید جبران شوند!

برخی از کاربران دیگر همچنین از عدم توصیه های ایمنی انتقاد کردند و به رئیس این بیمارستان نوشتند که چند میلیون هزینه صرف شده برای تزئین اتاق مادر و کودک برای ایمن سازی بیمارستان هزینه شده است!

دامنه انتقادات به فضای مجازی ختم نشد و دو مجری رادیو نیز از اظهارات رئیس بیمارستان انتقاد کردند.

یکی از مجریان این سؤال را مطرح کرد ، چرا دولت باید هزینه خسارت بیمارستان فوق العاده لوکس گاندی را از جیب مردم بپردازد؟ چرا سهامداران ثروتمند آن برای خرج کردن پول نمی آیند؟

و یک مجری دیگر نیز گفت که آقای دکتر! آیا در آن روزهایی که قبلاً مبلغی گزاف از مشتری خود دریافت می کردید ، به چنین روزی فکر کرده اید؟ آن زمان که نامه ها از سازمان های دولتی برای رعایت ایمنی به شما ارسال شده است. شما به آنها توجه نکردید تا از دولت بخواهید که از خزانه داری و جیب مردم به شما کمک کند!

انتقاد از سیستم پزشکی!

روابط عمومی سازمان سیستم پزشکی این انتقادات را تحمل نکرد و در نامه ای به رئیس سازمان پخش ، انتقادات مجریان تلویزیون را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

بیمارستان ، وزارت بهداشت ، مراقبت های بهداشتی ، سازمان سیستم پزشکی ، بیمارستان ، وزارت بهداشت ، مراقبت های بهداشتی ، سازمان سیستم پزشکی ،

کل هزینه یک بخش سزارین 50 میلیون تومانس است

یکی از مادران انتظار ، که چند ماه پیش در این بیمارستان زایمان سزارین داشت ، به تاسنیم می گوید که حدود 50 میلیون تومان را برای بخش سزارین و دکوراسیون بالون اتاق و بستری در این بیمارستان پرداخت کرده است.

نمای کامپوزیت از علت گسترش آتش سوزی

معاون مدیر خدمات شهری شهرداری تهران چند دقیقه پس از این حادثه اعلام کرد که دلیل آتش سوزی در این بیمارستان نمای کامپوزیت ساختمان بیمارستان گاندی است. منظره ای که چندین سال ممنوع است.

گروه آتش نشانی: ما 5 بار هشدار دادیم. ما هیچ مدرکی مبنی بر تغییر ظاهر بیمارستان ندیدیم!

سید جلال ملکی ؛ در مصاحبه ای با تاسنیم ، سخنگوی گروه آتش نشانی در پاسخ به این سؤال که چرا بیمارستان گاندی با وجود ممنوعیت استفاده از نمای کامپوزیت از این نمای استفاده کرده است. وی اظهار داشت: بیمارستان گاندی در سال 1990 از این نمای استفاده کرده است ، در حالی که ممنوعیت استفاده از نمای کامپوزیت از سال 1994 توسط شورای شهر تصویب شده است ، اگرچه این قطعنامه بیشتر تأکید می کند که ساختمانهای مسکونی حق استفاده از کامپوزیت ها را ندارند و بنابراین برای ساختمانها غیر مسکونی ، این سختی ها ممکن است کمی کاهش یابد ، اما همه هشدارها نه تنها مربوط به نمای هستند و 5 هشدار ایمنی به این بیمارستان داده شده است.

وی افزود: ما به تمام ساختمانهایی که در گذشته از کامپوزیت استفاده می کردند ، اعلام کرده ایم که هر زمان که بخواهند نوسازی کنند ، یکی از اولویت ها تغییر نمای کامپوزیت است. بیمارستان گاندی در بهترین موقعیت برای تغییر نمای همزمان با نوسازی قرار داشت. البته در زمان حادثه ، آنها به ما گفتند که ما قصد داریم نمای را تغییر دهیم ، اما ما در نمای ساختمان داربست یا تجهیزات ویژه ای را ندیدیم ، که نشان می دهد ما قصد داشتیم نمای ساختمان را تغییر دهیم .

چرا نمای کامپوزیت خطرناک است؟

وی در مورد خطر استفاده از نمای کامپوزیت اظهار داشت: در سالهای گذشته ، ما چندین مورد آتش سوزی داشته ایم که به دلیل استفاده از نمای کامپوزیت گسترش یافته است. نمای کامپوزیت از دو لایه بسیار نازک آلومینیوم و یک لایه پلی اتیلن ساخته شده است که مبتنی بر نفت است و بنابراین در صورت آتش سوزی آتش بزرگی ایجاد می کند.

احتمال بازگشایی بیمارستان تا پایان ماه فوریه

با وجود سهل انگاری صاحبان بیمارستان در جریان آتش سوزی اخیر ، سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که طبق قانون ، افراد بیمه شده تحت پوشش قانون کار بیمارستان ذکر شده می توانند درخواست خود را در سیستم جامع روابط کارگری ثبت کنند وزارت تعاونی ، کار و رفاه اجتماعی و از تأمین بیمه خودداری می کند. از بیکاری پرداخت شده توسط سازمان تأمین اجتماعی بهره مند شوید.

رئیس سیستم پزشکی همچنین به TASNIM گفت که حداقل 530 کارمند این بیمارستان پس از بسته شدن این مرکز پزشکی به طور موقت بیکار شده اند.

این مسئله همچنین با واکنش هایی روبرو شده است زیرا مدت زیادی نگذشته است که بحث در مورد افزایش سن بازنشستگی و ورشکستگی سازمان تأمین اجتماعی مطرح شده است.

Raeszadeh ، رئیس سازمان سیستم پزشکی ، دیروز به Tasnim اطلاع داد كه “مقام قضایی مجدداً مجدداً بیمارستان را منوط به تصویب مصوبات ایمنی كرده است ، اما به دلیل بدست آوردن مصوبات ایمنی به زمان نیاز دارد ؛” دیروز ، در جلسه ای كه با حضور نهادهای مربوطه برگزار شد ، از آن خواسته شده است که در اسرع وقت بخشی از معالجه بیمارستان را برای بخشی از بیمارستان دریافت کند ، و این احتمال وجود دارد که بیمارستان تا پایان ماه فوریه مجدداً بازگشایی شود. “

با این وجود ، انتظار می رود که مقامات ذیربط در تأیید امنیت این بیمارستان متوسل نشوند تا ما دوباره شاهد چنین حادثه ای نباشیم.

آتش سوزی در بیمارستان گاندی برای سایر مراکز پزشکی نقص داشت. از زمان زندگی بسیاری از بیمارستان های کشور به بیش از 30 سال می رسد. خطر چنین حوادثی در بیمارستان های دیگر نیز رخ داده است ، و به نظر می رسد بهترین راه حل برای بهبود ایمنی آنها این است که مجوز آنها را با تأیید تأیید از وزارت آتش نشانی ، گسترش دهید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا