سلامت خانواده

اضافه شدن تجهیزات جدید به ناوگان اورژانس کشور – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از 108 دستگاه آمبولانس جدید و توزیع آنها در سراسر کشور صبح امروز پنجشنبه 28 مهرماه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. سازمان اورژانس کشور

این دومین مرحله از توزیع آمبولانس های جدید و پیشرفته سازمان اورژانس کشور پس از توزیع 50 دستگاه آمبولانس است که 108 دستگاه آمبولانس در تمامی استان ها و 64 دانشگاه علوم پزشکی کشور توزیع می شود.

همچنین با توجه به فرسودگی 3000 دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور، از این پس 50 دستگاه آمبولانس بر اساس قرارداد تامین 625 دستگاه آمبولانس وارد ناوگان اورژانس کشور می شود و طی هفته های آینده دو مناقصه انجام خواهد شد. برای خرید 900 دستگاه آمبولانس برگزار می شود ظرفیت کشور در سال آینده افزایش می یابد.

آمبولانس هایی که امروز رونمایی شدند از نوع پیشرفته و به روز با ظرفیت 6 سیلندر و بیش از 3 هزار اسب بخار و با مدل هستند. ۲۰۲۴ و حتی ۲۰۲۵ تهیه و توزیع می شود.

رویکرد دولت و وزارت بهداشت نوسازی ناوگان اورژانس است که خرید و توزیع این آمبولانس ها با اولویت نیازهای شناسایی شده و مناطق محروم انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا