سلامت خانواده

اصول مسواک زدن؛ چه زمانی از روز مسواک بزنیم؟

به گزارش خبرآنلاین، محمدحسین خوشنویسان تمیز نگه داشتن محیط دهان و دندان را یکی از ضروریات تضمین سلامت بدن دانست و گفت: اولین نکته برای داشتن دندان های سالم استفاده منظم و حداقل دو بار در روز از مسواک است. .

وی افزود: مسواک زدن حداقل دو بار در روز، شب قبل از خواب و صبح بعد از صبحانه هر بار به مدت دو دقیقه ضروری است. همچنین استفاده از نخ دندان بعد از مسواک زدن در شب برای تمیز کردن سطوح بین دندانی ضروری است.

خوشنویسان ادامه داد: در شرایط عادی اگر فرد روزی دو بار صبح و شب مسواک بزند می تواند به طور کامل از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

به گزارش مهر، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: شب ها ترشح بزاق کاهش یافته و حتی متوقف می شود و میکروب های دهان از مواد غذایی موجود بین دندان تغذیه می کنند. این میکروب ها در حالی که به صورت تصاعدی تکثیر می شوند، با جمعیتی میلیاردی، با تخمیر قندها اسید تولید می کنند. تکرار فرآیند تخمیر و تولید اسید می تواند مینای دندان را از بین ببرد و در صورت عدم مراقبت و ادامه تخریب مینا، پوسیدگی دندان ایجاد می شود.

وی ضمن تاکید بر استفاده روزانه از مسواک افزود: مسواک زدن شب ها قبل از خواب از تخریب دندان ها جلوگیری می کند. علاوه بر این، مسواک زدن صبح بعد از صبحانه به بازسازی مینای دندان کمک می کند.

خوشنویسان افزود: بعد از صبحانه ترمیم مینای دندان انجام می شود. به این ترتیب ترشح بزاق بعد از صبحانه ادامه می یابد و حتی افزایش می یابد. در این زمان املاح از بزاق دهان به سطح مینا منتقل شده و در مجاورت فلوراید در محیط دهان جذب بافت مینای دندان شده و آن را تقویت و بازسازی می کند. به این ترتیب با مسواک زدن در شب از تخریب دندان ها جلوگیری می کنیم و با مسواک زدن صبح مینای محافظ دندان ها را تقویت یا ترمیم می کنیم. به این ترتیب می توانیم برای همیشه از داشتن دندان های سالم و زیبا لذت ببریم.

وی کاهش مصرف مواد قندی، ویزیت منظم بزرگسالان و مراجعه به دندانپزشک هر 6 ماه یکبار برای کودکان، استفاده از نخ دندان و دهانشویه را از دیگر راهکارهای کاهش مشکلات دهان و دندان دانست و گفت: هر فردی که از مسواک استفاده می کند. دو بار در روز او باید سالی یک بار به دندانپزشک مراجعه کند تا دندان هایش جرم گیری شود.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا