سلامت خانواده

اصول بهداشت و تغذیه که زائران اربعین باید رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نکات مهم بهداشتی و غذایی برای آن دسته از زائرانی که در کاروان پیاده روی اربعین شرکت کردند، نکاتی است که باید قبل، حین و بعد از سفر برای حفظ سلامتی خود انجام دهند. فراموش نکنید که رعایت نکردن بهداشت فردی، بهداشت مواد رعایت نکردن بهداشت مواد غذایی و محیطی می تواند باعث ایجاد بیماری در طول سفر و بر هم زدن آرامش شما و همراهان شود، بنابراین رعایت نکات بهداشتی در این سفر ضرورت بیشتری پیدا می کند و باید با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد. می توانید از برکات این سفر معنوی بهره مند شوید. بیشترین بهره را ببرید.

راهکارهای تقویت قوای بدنی در پیاده روی اربعین

زهرا محدی نیا، پزشک و فعال خانواده وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره راه های تقویت قوای بدنی اظهار کرد: مسائلی مانند تقویت معده و هضم و پاکسازی آن بسیار مهم است، افراد می توانند هر روز صبح ناشتا یک قاشق خاکشیر را در یک لیوان آب جوش مخلوط کنند. معده و سپس مصرف کنید. تا دچار یبوست نشوند زیرا رفع یبوست به پاکسازی بدن نیز کمک می کند.

وی می افزاید: مصرف آب سیب با عسل، گلاب و ریشه بیدمشک می تواند مفید و تقویت کننده باشد، استفاده از شیر و بادام به ویژه برای مادران شیرده، کودکان و سالمندان برای تقویت قوای بدنی موثر است.

این دکتر ادامه می دهد: معجون دوسین همچنین به عنوان یک مخلوط گیاهی مقوی ذکر شده است که به تقویت کلی بدن به ویژه دستگاه گوارش کمک می کند. طرز تهیه آن بدین صورت است که یک قاشق سیاه دانه را کوبیده و بلافاصله با سه قاشق عسل مخلوط می کنند و در مسافرت نوشیدن آب با عسل یا سورگوم مخلوط با عسل توصیه می شود.

شرایط سفر را با توجه به توانایی فرزندان خود برنامه ریزی کنید

این پزشک درباره اصول سفر با خانواده در پیاده روی اربعین حسینی خاطرنشان می کند: اصرار نداشته باشید که کل مسیر را در مدت زمان کوتاه طی کنید و اگر فرزندی همراه دارید، شرایط سفر را با توجه به توان او برنامه ریزی کنید. انرژی، زیرا کودکان کودکان زیر شش سال نمی توانند تمام راه را راه بروند و ما باید آنها را با کالسکه یا ویلچر همراه خود ببریم.

محدی نیا می افزاید: باید اسباب بازی و سرگرمی را برای استراحت کودکان در موکب ها فراهم کنیم، استفاده از تلفن همراه برای مدت کوتاه و موقت بتواند این نیاز کودکان را برطرف کند، اما توصیه می شود اغلب از بازی های فکری و علاوه بر آن از لباس های اضافی استفاده شود. یک شانه، مقدار کمی ماده شوینده برای حمام کردن، یک حوله نخی، یک مسواک و نخ دندان، مقداری غذا و میوه خشک به همراه داشته باشید.

داروهای مورد نیاز سفر اربعین / راهکاری برای جلوگیری از گرمازدگی در مسیر پیاده روی

وی با اشاره به داروهای مورد نیاز در سفر تاکید می کند: بدون مسکن کدئینقرص سرماخوردگی، پماد سوختگی، بانداژ، پروبیوتیک و کپسول لومکسهمچنین اگر داروی خاصی مصرف می کنید، آن را همراه خود ببرید، سورگوم، آویشن، پونه کوهی، منتولروغن کدو و خیار نیز داروهای گیاهی هستند که می توانید در کوله پشتی خود قرار دهید و در طول مسیر از آنها استفاده کنید.

این فعال حوزه خانواده با بیان راهکارهای پیشگیری از تشنگی می گوید: در مسیر پیاده روی احتمال گرمازدگی وجود دارد، بنابراین از آب با مقداری آبلیمو، گلاب یا اسانس و نعناع، ​​شربت هایی که زائران می نوشند استفاده کنند. آماده شدن برای زائران، نوشیدن میوه و سبزی و جرعه جرعه آب آشامیدنی نیز در کاهش تشنگی تاثیر بسزایی دارد.

محدی نیا بیان می کند: گرفتگی عضلات، حالت تهوع، ضعف و غش می تواند از علائم گرمازدگی باشد. در صورت گرمازدگی ابتدا باید در سایه و دور از آفتاب پناه بگیریم سپس با مقداری آب خود را خنک کنیم. برای گرمازدگی باید از پزشک کمک بگیریم.

اصول بهداشت و تغذیه که زائران اربعین باید رعایت کنند

استفاده از کفش مناسب در پیاده روی اربعین ضروری است

وی با توصیه های کلی سفر اربعین ادامه می دهد: تنوع غذا در مسیر پیاده روی اربعین بسیار زیاد است و توصیه می شود از خوردن انواع غذاها پرهیز کنید، در مصرف غذاهای شور یا چرب و تند مراقب باشید تا باعث هاضمه نشوید. مشکلات استفاده از آبلیمو و زیتون همراه با غذا می تواند در بهبود و تقویت دستگاه گوارش موثر باشد.

این پزشک و فعال خانواده خاطرنشان می کند: پرهیز از مصرف غذاهای چرب و تند و یا مصرف غذاهای متنوع در یک بازه زمانی، پرخوری نکردن، مصرف خاکشیر با معده خالی، مصرف ترکیب گلاب و گل ختمی با آب جوش می باشد. از جمله راهکارهای پیشگیری از یبوست همچنین در صورت بروز اسهال همراه با تب بالا و یا اگر بیش از 48 ساعت طول بکشد، اسهال همراه با درد شدید شکم و اسهال خونی باید به پزشک مراجعه کرد، اما به طور کلی اسهال قابل کنترل است، استفاده از موز و سیب نارس می تواند موثر باشد. در پیشگیری از اسهال

محدينيه مي افزايد: استفاده از كفش مناسب و راه رفتن صحيح، شستن مرتب پاها با آب سرد و خشك كردن آن، تميز نگه داشتن جوراب، استفاده از چسب هاي ضد حساسيت و جوراب نخي و ماساژ پا در هنگام استراحت از راه هاي پيشگيري از تاول است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا