سلامت خانواده

اشعه ماوراء بنفش دومین عامل سرطان در مردان است / تاثیر کمبود فیبر و کلسیم بر سرطان روده بزرگ

پوریا عادلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده تخمین زده می شود که عامل 40 درصد سرطان ها در بزرگسالان به عوامل متغیری مانند رژیم غذایی و سبک زندگی برمی گردد. اصلاح سبک زندگی به طور کامل امکان پذیر نیست، زیرا در بسیاری از موارد نمی توان تنها با تغییر سبک زندگی خطر ابتلا به سرطان را به صفر رساند، اما به طور کلی رعایت برخی موارد می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از کرم های ضد آفتاب برای پیشگیری از سرطان پوست، افزود: اشعه ماوراء بنفش دومین عامل سرطان در مردان و پنجمین عامل سرطان در زنان است و بیشتر تشخیص های سرطان پوست به اشعه ماوراء بنفش و همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست با افزایش سن و برای افرادی که پوست روشن دارند افزایش می یابد.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران با اشاره به اینکه خطر ابتلا به سرطان در افراد با رنگ پوست تیره کمتر است، تصریح کرد: مصرف الکل چهارمین عامل سرطان در مردان و سومین عامل سرطان در زنان است و بیشتر تشخیص های سرطان به مصرف الکل مربوط می شود. . مربوط به سرطان سینه است.

عادلی با اشاره به اینکه سیگار بزرگترین عامل تشخیص سرطان در بزرگسالان 30 سال به بالا است، ادامه داد: سیگار عامل حدود 86 درصد از سرطان های ریه، حدود 54 درصد سرطان های مری و حدود 51 درصد از سرطان های مثانه است.

وی با تاکید بر ضرورت ورزش روزانه گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که دو ساعت یا بیشتر در هفته ورزش می کنند 26 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان سر و گردن، 20 درصد کمتر در معرض خطر سرطان ریه و 11 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سر و گردن قرار دارند. . مستعد ابتلا به سرطان سینه هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران با اشاره به ارتباط سرطان روده بزرگ با مصرف گوشت قرمز پردازش وی افزود: کمبود فیبر و کلسیم در رژیم غذایی نیز می تواند منجر به بروز سرطان روده شود، همچنین مصرف کم میوه و سبزیجات با سرطان های دهان، حلق، مری و حنجره مرتبط است و به منظور پیشگیری از سرطان، از نوشیدنی های شیرین اجتناب کنید گازدار، فست فودها و گوشت پردازش باید در نظر گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا