سلامت خانواده

اشتباه رایجی که دندان های شما را زرد می کند

به گزارش خبرآنلاین، دکتر فرخ حمید، دندانپزشک می گوید: قبل از شروع مسواک زدن، بهتر است مسواک خود را خیس کنید، همین کار کوچک باعث می شود خمیر دندان راحت تر روی دندان ها پخش شود و آنها بهتر تمیز شوند. زمانی که مسواک را مرطوب می کنید. موهای مسواک نرم‌تر می‌شوند و در حین مسواک زدن فشار کمتری به لثه‌ها و دندان‌ها وارد می‌کنند، بنابراین، به یاد داشته باشید که شستشوی سریع می‌تواند تفاوت زیادی در سلامت دهان و دندان شما ایجاد کند.

به گفته وی، مسواک زدن دندان ها به روش های خاصی مانند بدون آب یا بلافاصله پس از خوردن غذاهای اسیدی ممکن است به مرور زمان باعث کم رنگ شدن دندان ها شود. مسواک زدن خشک ممکن است برای از بین بردن لکه های سطحی مفید باشد، اما خمیر دندان بدون آب به خوبی روی دندان پخش نمی شود و منجر به لکه می شود.

مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن غذاهای اسیدی نیز می تواند به مینای دندان آسیب برساند. این لایه زردتر زیر مینای دندان را آشکار می کند و دندان ها را زرد نشان می دهد. این نشان می دهد که مسواک زدن به روش صحیح و در زمان مناسب کلید حفظ سفیدی و درخشندگی دندان ها است.

دکتر حمید توضیح می دهد: اسید مینای دندان را نرم می کند که باعث حساسیت یا تغییر رنگ دندان می شود و برای جلوگیری از آن بهتر است پس از مصرف غذاهای اسیدی مدتی صبر کنید و سپس مسواک بزنید تا از استحکام مینای دندان و استحکام آن مطمئن شوید. دندان ها سالم خواهند ماند

رعایت روال روزانه بهداشت دهان و دندان باعث می شود دهانی دلپذیر و دندان های سالمی داشته باشید. برای این کار روزی دو بار به مدت دو دقیقه دندان ها و لثه های خود را مسواک بزنید و از محصولاتی مانند دهان شویه ضد باکتری یا خمیردندان برای مبارزه با میکروب ها استفاده کنید. مراجعه منظم به دندانپزشک، تمیز کردن روزانه زبان و مراقبت از هر گونه ایمپلنت دندانی نیز بسیار مهم است.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا