سلامت خانواده

استقرار نیروهای بهداشتی و درمانی در مرزهای کشور – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی و عزیمت کادر بهداشتی و درمانی به مرزهای کشور برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران مزار شهدا برگزار شد. ابا عبدالله حسین (آ)صبح پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در این مراسم از فعالیت بیش از 161 بیمارستان در مسیر پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: امسال نیروهای اورژانس و بهداشت و درمان کشور در مرزهای 8 قرار دارند. گنه حضور دارند و علاوه بر سایر مراکز، یک مرکز درمانی مجهز در مرز خسروی راه اندازی شده است.

وی افزود: با توجه به گرما و گرمازدگی زیاد زائران، فعالیت این مراکز بسیار حائز اهمیت است. ما یکی از قوی ترین سازمان های امدادی را در اورژانس کشور داریم که در پیاده روی اربعین بسیار کمک کننده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: درمرزهی ۸ گنه و مسیر اربعین علاوه بر فعالیت بیمارستان ها، 570 مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و 26 واحد درمانی سیار در خدمت زائران اربعین خواهد بود.

حسین فرشیدی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت نیز فعالیت 27 هزار تخت بیمارستانی، 16 فروند بالگرد اورژانس و 4 هزار و 500 نیروی آموزش دیده در مرزهای 8 را برشمرد. گنه وی مسیر اربعین را اعلام کرد و با اشاره به اهمیت رصد مسائل غذایی و بهداشتی در مسیر پیاده روی زائران اربعین گفت: از نجف تا کربلا خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین ارائه می شود تا از بیماری ها جلوگیری شود گرفتن در بین زائران باید از آن جلوگیری کرد.

وی افزود: سال گذشته 328 کارشناس بهداشتی در مسیر فعالیت کردند و 2 هزار بازدید و بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی و 60 هزار بررسی بهداشتی آب شرب انجام شد. همچنین 70 تن مواد غذایی از بین رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا