اخبار سلامت

استقرار درمانگاه بزرگ ایرانی در عمود 1092

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، عبدالرضا پازوکی; رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال گذشته 3 میلیون و 200 هزار نفر در مراسم اربعین حضور داشتند و امسال نیز پیش بینی می شود 5 میلیون نفر در این مراسم شرکت کنند. به سلامت زائران توجه کنید.

وی افزود: موکب پزشکی ما در آمود 1092 در مسیر نجف به کربلا آماده ارائه خدمات سرپایی تخصصی به زائران خواهد بود.

پازوکی ادامه داد: به منظور ارتقای همکاری های علمی و توجه به مسائل بهداشتی در ایام اربعین امسال کنگره بین المللی سلامت را در اربعین برگزار کردیم و 17 کمیته علمی و بیش از 2 هزار شرکت کننده در چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین حضور داشتند. این کنفرانس با دریافت 387 مقاله و 38 سخنرانی خارجی از کشورهای پاکستان، ترکیه، عراق، فلسطین، کویت و لبنان در این کنگره فعال بود.

در ادامه علی مشکی; معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره آمادگی های دانشگاه علوم پزشکی ایران برای ارائه خدمات درمانی در ایام اربعین گفت: ارائه خدمات پزشکی توسط پزشکان و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران از پنجم مردادماه آغاز می شود. و تا 15 شهریور ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مرز مهران یکی از پرترددترین مرزها در ایام اربعین است، افزود: دو تیم 40 نفره برای ارائه خدمات بهداشتی عازم مرز مهران شدند. این تیم شامل پزشکان داخلی، اورژانس و جراحان مغز و اعصاب و پرستاران است.

مشکی ادامه داد: در کشور عراق 1092 درمانگاه بزرگ سرپایی با 100 پرسنل شامل 25 پزشک با تخصص های مختلف در آمود مستقر می شود. انبار اصلی داروهای هلال احمر نیز در این مرکز خواهد بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا