سلامت خانواده

استقبال گروه بریکس از پیشنهاد ایران در زمینه بیماری های غیرواگیر – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رئیسی از اعضای این سازمان برای شرکت در چهاردهمین اجلاس وزرای بهداشت است. ترمز به روسیه سفر کرده است، گفت: ایران در این اجلاس پیشنهاد کرد که در زمینه بیماری ها غیر مسری دیدگاه ها و برنامه های کشورها (NCD) باید از بزرگسالان به کودکان تغییر کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر پروتکل ها در دنیا در زمینه بیماری ها وجود دارد غیر مسری مربوط به مراقبت و درمان بزرگسالان است، یادآور شد: این در حالی است که با توجه به تغییر سبک زندگی در سراسر جهان و شیوع مواردی مانند چاقی، کم تحرکی، کاهش سن دیابت، بازی های رایانه ای، اختلالات خواب. آپارتمان نشینی و آلودگی هوا، سلامت کودکان بیشتر تهدید می شود و باید برنامه های مراقبتی و پیشگیری را از سنین پایین و مدارس آغاز کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: خوشبختانه این پیشنهاد مورد توجه اعضا قرار گرفته است ترمز به ویژه کشورهای روسیه، هند، چین و نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در جلسه بعدی قرار گرفتند و تصمیم گیری شد. ترمز در برزیل، ایران باید پیشنهاد و برنامه خود را در این زمینه ارائه کند تا به عنوان موضوع اصلی اجلاس مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد که ایران یادداشت تفاهم E وی با روسیه در خصوص تبادلات علمی در زمینه های پیشگیری، درمان و پزشکی گفت: در جلسه ای که با وزیر و معاون وزیر بهداشت روسیه داشتیم اجرا می شود. یادداشت تفاهم سلام در هر مابین مورد استقبال قرار گرفت. یکی از مسائل مهم روسیه شیوع بیماری سل است که ایران تجربیات خوبی در این زمینه دارد و می تواند در زمینه تبادلات علمی و تجربی به آنها کمک کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: وی در بازدید از یکی از مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت روسیه شاهد بود. استخدام ما در هوش مصنوعی موفق بودیم که با توجه به وجود زیرساخت های خوب در کشور می توان از آن الگوبرداری کرد.

رئیسی بر همکاری کشورها تاکید کرد ترمز ضد تحریم تصریح کرد: با حضور کشورهای بزرگی مانند چین، هند و روسیه، ترمز 40 درصد از جمعیت جهان را شامل می شود. همکاری این کشورها می تواند حفاظتی در برابر تحریم های دیگر کشورها ایجاد کند.

وی افزود: اعضا ترمز در پاندمی کرونا همکاری های زیادی به خصوص در زمینه واکسن داشته است. با توجه به توانمندی های ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی و نیاز روسیه به این اقلام، شرکت های ایرانی می توانند در روسیه سرمایه گذاری کنند.

چهاردهمین اجلاس وزرای بهداشت ترمز در روزهای پنجشنبه و جمعه 19 و 20 اکتبر 1403 در مسکو برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا