اخبار سلامت

استقبال کشورهای عضو بریکس از پیشنهاد وزارت بهداشت ایران

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، علیرضا رئیسی; معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشیه چهاردهمین اجلاس وزرای بهداشت سازمان بریکس در روسیه اظهار داشت: ایران در این نشست پیشنهاد کرد که دیدگاه ها و برنامه های کشورها در زمینه بیماری های غیرواگیر (NCD) مطرح شود. ) باید از بزرگسالان به کودکان تغییر یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر پروتکل هایی که در دنیا در زمینه بیماری های غیرواگیر وجود دارد مربوط به مراقبت و درمان بزرگسالان است، افزود: این در حالی است که با توجه به تغییر سبک زندگی در تمام دنیا و شیوع مواردی مانند چاقی، کم تحرکی، کاهش سن دیابت، بازی های رایانه ای، اختلالات خواب، آپارتمان نشینی و آلودگی هوا، سلامت کودکان را بیشتر تهدید می کند و باید برنامه های مراقبتی و پیشگیری را از سنین پایین و مدارس شروع کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: خوشبختانه این پیشنهاد مورد توجه اعضای بریکس به ویژه روسیه، هند، چین و نماینده سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت و مقرر شد در اجلاس بعدی بریکس در برزیل ایران پیشنهاد و برنامه خود را در این زمینه ارائه خواهد کرد. به عنوان موضوع اصلی جلسه مطرح می شود.

رئیسی با اشاره به اینکه ایران تفاهم نامه ای با روسیه در خصوص تبادلات علمی در زمینه های پیشگیری، درمان و پزشکی دارد، گفت: در دیداری که با وزیر و معاون وزیر بهداشت روسیه داشتیم، اجرای توافقات متقابل انجام شد. تفاهمات مورد استقبال قرار گرفت. یکی از مسائل مهم روسیه شیوع بیماری سل است که ایران تجربیات خوبی در این زمینه دارد و می تواند در زمینه تبادلات علمی و تجربی به آنها کمک کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در بازدید از یکی از مراکز بهداشتی وزارت بهداشت روسیه شاهد استفاده موفق از هوش مصنوعی بودیم که با توجه به وجود زیرساخت های خوب در این زمینه می توان از هوش مصنوعی الگوبرداری کرد. کشور

رئیسی با تاکید بر همکاری کشورهای بریکس در مقابله با تحریم ها گفت: برجام با حضور کشورهای بزرگی مانند چین، هند و روسیه 40 درصد جمعیت جهان را شامل می شود. همکاری این کشورها می تواند حفاظتی در برابر تحریم های دیگر کشورها ایجاد کند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، چهاردهمین نشست وزرای بهداشت بریکس در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۲۰ اکتبر در مسکو برگزار شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا