سلامت خانواده

استفاده طولانی مدت از Paxlovid برای مبتلایان به کووید طولانی مدت بی فایده است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو Net، محققان گزارش دادند که افرادی که Paxlovid را به مدت 15 روز – سه برابر مدت زمان تجویز شده برای عفونت اولیه کووید – مصرف کردند، نسبت به افرادی که دارونما مصرف کردند، بهبود طولانی‌مدت بهتری در کووید نداشتند.

دکتر “آپیندر بوق“در حالی که اکنون درمان ها و درمان های بهبود یافته ای برای کووید-19 حاد وجود دارد، هیچ وجود ندارد تائیدیه به گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده، کووید طولانی مدت وجود ندارد. مردم هنوز در رنج هستند و موارد هنوز در حال افزایش است.»

تخمین زده می شود که 10 تا 20 درصد از بیماران مبتلا به کووید-19 به کووید-19 طولانی مدت مبتلا می شوند، مجموعه ای از علائم که معمولاً سه ماه یا بیشتر پس از عفونت اولیه فرد ظاهر می شود.

یک نظریه معتقد است که کووید طولانی مدت ممکن است به دلیل باقی ماندن بقایای ویروس در بافت های عمیق فرد حتی پس از پاک شدن عفونت رخ دهد.

بوق وی گفت: “برخی از مطالعات نشان می دهد که ذرات ویروسی و بقایای مولکولی می توانند مسئول علائم پایدار برخی از مبتلایان طولانی مدت کووید باشند.” ما متوجه شدیم که اگر مثل این “خوب، شاید درمان آنها با Paxlovid بتواند برخی از این علائم را تسکین دهد.”

بین نوامبر 2022 و سپتامبر 2023، محققان 155 بیمار مبتلا به کووید طولانی مدت را که بیش از 16 ماه قبل به کووید آلوده شده بودند، انتخاب کردند. هر شرکت کننده حداقل دو مورد از شش علامت رایج کووید را گزارش کرد: خستگی، مه مغزی، تنگی نفس، بدن درد و علائم قلبی یا گوارشی.

نیمی از بیماران به طور تصادفی برای دریافت Paxlovid و بقیه برای دریافت دارونما در یک دوره 15 روزه قرار گرفتند. بیمارانی که به کووید مبتلا می شوند به مدت پنج روز از این داروی ضد ویروسی استفاده می کنند.

به گفته محققان، در هفته 10، هیچ تفاوت آماری معنی داری در علائم بین دو گروه وجود نداشت.

با این حال، این آزمایش یک نتیجه مثبت داشت. این نشان داد که مردم می توانند با خیال راحت Paxlovid را برای مدت طولانی مصرف کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا