بهداشت و درمان

استفاده زیاد از موبایل و تبلت مهارت یادگیری را کُند می‌کند

سارا کوکر ، روانشناس در دانشگاه مدری جنوبی دالاس گفت: “وقتی کودکان خردسال می توانند اشیاء واقعی را لمس و بازی کنند ، بهترین شرایط یادگیری را دارند.”

وی توضیح داد: “به عنوان مثال ، هنگام یادگیری یک کلمه جدید مانند” موز “، برای کودک مهم است که بافت را احساس کند و آن را از همه زوایا ببیند تا متوجه شود که این سه بعدی است و بوی روشنی دارد.” “فقط دیدن تصویر موز یا یک فیلم کارتونی سریع از آنها ، همان اطلاعات را ارائه نمی دهد.”

به عبارت دیگر ، تماشای چیزی روی صفحه نمایش همان بازی در دنیای واقعی نیست.

کوکر توصیه می کند که صفحه نمایش از صفحه نمایش استفاده کند ، به خصوص در چند سال اول زندگی. این در شرایطی است که کودکان در حال ایجاد ارتباطات معنادار مغز و زبانی هستند که به بهترین وجه از طریق تجربیات عملی ساخته می شوند.

اما تمام وقت با استفاده از صفحه نمایش بد نیست. در حقیقت ، برخی از رسانه های دیجیتال می توانند از یادگیری پشتیبانی کنند ، به ویژه هنگامی که اجتماعی هستند.

Cocker چهار نکته ساده را برای کمک به والدین در هنگام استفاده از صفحه نمایش ارائه داد:

1. اگر هدف استفاده از صفحه نمایش آرامش یا حواس پرتی کودک است ، ابزارهای دیگری مانند تنفس عمیق را در نظر بگیرید یا یک اسباب بازی نرم و انعطاف پذیر به آنها بدهید.

2. از صفحه نمایش اجتماعی استفاده کنید. گپ ویدیویی با اعضای خانواده مانند مادربزرگ به بچه ها کمک می کند تا مکالمات دو فرد را بیاموزند. دو بازی پخش کننده مانند معماها نیز به کودکان کمک می کنند تا گوش دهند ، گوش دهند و یاد بگیرند.

1. رسانه تعاملی را انتخاب کنید. اگر برنامه یا فیلم به فرزند شما اجازه می دهد بنشیند و تماشا کند ، ممکن است چیز زیادی یاد نگیرد. به دنبال رسانه هایی باشید که سؤال می کنند یا فرزند شما را به دنیای اطراف خود متصل می کنند.

1. زمان صفحه نمایش را با مکالمه واقعی متعادل کنید. اطمینان حاصل کنید که کودک شما هنوز کلمات زیادی را از افراد واقعی می شنود. حتی چیزهای ساده- مانند روایت هنگام پخت و پز یا تمیز کردن- می تواند از رشد آنها پشتیبانی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا