سلامت خانواده

استفاده از سیگارهای الکترونیکی باعث ضعف جسمانی جوانان می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو نت، دکتر.آن را امتحان کنید فیصلرئیس تیم تحقیقاتی دانشگاه متروپولیتن منچستر انگلستان گفت: «جوانانی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کردند نفس کشیدن سخت‌تر، ماهیچه‌هایشان خسته‌تر و به طور کلی کمتر تناسب اندام داشتند».

فیصل وی گفت: در این زمینه تحقیقات ما نشان داد که سیگارهای الکترونیکی بهتر از سیگارهای سنتی نیستند.

با توجه به فیصلاستفاده از سیگار الکترونیکی مدت‌هاست که با التهاب و آسیب ریه و تغییرات مضر در رگ‌های خونی مرتبط است.

برای این مطالعه، تیم منچستر 60 نفر را در دهه 20 زندگی خود انتخاب کردند که بر اساس آزمایشات استاندارد به نظر می رسید همگی عملکرد طبیعی ریه داشتند.

20 نفر نه از سیگار الکترونیکی استفاده می کردند و نه سیگار می کشیدند، 20 نفر حداقل دو سال از سیگار الکترونیکی استفاده می کردند و 20 نفر برای حداقل 2 سال سیگارهای سنتی مصرف می کردند.

هر شرکت کننده بر روی یک دوچرخه ثابت تحت آزمایش تمرین قرار گرفت و شدت ورزش تا زمانی که هر فرد به حداکثر توانایی خود برسد افزایش یافت.

واکنش های قلب، ریه و عضله مورد بررسی قرار گرفت. عملکرد شریانی از طریق آزمایش خون و سونوگرافی ارزیابی شد.

برخی از تفاوت ها به راحتی قابل تشخیص بود. به عنوان مثال، هر دو گروه از سیگاری‌ها حتی قبل از رسیدن به ظرفیت ورزش و مدت‌ها قبل از شرکت‌کنندگانی که هیچ سیگاری نمی‌کشیدند، به‌طور مشهودی دچار تنگی نفس شدند.

هر دو گروه از افرادی که از سیگارهای الکترونیکی و سنتی استفاده می کنند نیز در حین ورزش زودتر خسته می شوند. به گفته محققان، آزمایش خون معمولاً سطوح بالایی از آن را نشان می دهد لاکتات (نشانه ای از خستگی عضلانی) قبل از رسیدن به حداکثر ظرفیت.

آزمایش خون و اسکن اولتراسوند نیز کاهش عملکرد عروق خونی را در بین هر دو گروه سیگاری نشان داد.

در اندازه‌گیری ظرفیت ورزش، کاربران سیگار الکترونیکی و سیگاری‌های سنتی امتیاز تقریباً یکسانی کسب کردند و ظرفیت آنها به ترتیب 186 وات و 182 وات بود. در حالی که میانگین حداکثر ظرفیت ورزش در بین افرادی که هرگز هیچ نوع سیگاری نکشیده اند 226 وات بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا