اخبار سلامت

استفاده از ترکیبات گوگردی در تولید قند و نبات

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، عبدالعظیم بهفر گفت: هیدروسولفیت سدیم با نام تجاری بلانکت ترکیبی گوگردی است که در صنایع غذایی به عنوان دود کردن محصول، افزایش ماندگاری (نگهدارنده) و رنگ بری استفاده می شود.

وی افزود: در کارگاه های تولید سبزیجات از پتو برای سفید شدن محصول و همچنین جلوه بهتر آن استفاده می شود.

بهفر ادامه داد: نتایج مطالعاتی که به منظور بررسی میزان باقیمانده پتو در شکر، شکر و نبات تولید شده در کارگاه ها انجام شد؛ نشان داده شده است که در هیچ یک از پتوهای مورد استفاده به عنوان افزودنی در فرآوری شکر و نیشکر و نمونه های گرفته شده، غلظت پتو بالاتر از حد تعیین شده است که در شکر و نیشکر 10 میلی گرم بر کیلوگرم و 15 میلی گرم است. / کیلوگرم در شکر. نبود

وی بیان کرد: بیشترین و کمترین میزان پتو به ترتیب 338.9 و 53.1 میلی گرم بر کیلوگرم بوده است.

مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: نتیجه حاکی از پایین بودن میزان پتو در قند، شکر و نبات بود که به ارائه آموزش ها و نظارت های مکرر نسبت داده شده است، بنابراین قاطعانه اعلام می شود که مقدار پتو در نمونه ها کمتر از حد مجاز است که شایعات به آن دامن زدند.

بهفر افزود: امروزه به دلیل دسترسی آسان به ابزار، شاهد تولید مطالب بی شماری در دسته بندی های مختلف از جمله موضوعات مرتبط با سلامت و غذا هستیم که طبیعتاً مورد تایید علمی، فنی و کارشناسی نیست.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا