سلامت خانواده

استعفای پرستاران می تواند نظام سلامت را فلج کند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در دیدار مسئولان نظام پرستاری با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: درباره مهاجرت پرستاران صحبت های زیادی شده است و این بحث در رسانه ها نیز مطرح شده است، اما بیشتر از مهاجرت به خارج، استعفا و استعفا زیاد است. ما هستیم

وی ادامه داد: در سال 1400، 187 نفر با ویزای کار مهاجرت کردند و 423 نفر از خدمت خارج شدند و 245 نفر استعفا دادند که سه برابر میزان مهاجرت در همان سال است.

عبادی گفت: در سال 1402 تعداد مهاجرت پرستاران به 587 مورد، 1590 نفر ترک خدمت و 456 نفر استعفا دادند. هستند بنابراین بیش از آنکه نگران مهاجرت باشیم، نگران استعفای پرستاران هستیم.

وی افزود: گاهی تصور می شود با افزایش ظرفیت پذیرش پرستاران این مشکل حل شود در حالی که در سال گذشته به ظرفیت پذیرش سه هزار نفر به بیش از 11 هزار نفر رسیده ایم و با رشته های اتاق عمل، هوش. و اورژانس بیش از 15 نفر را پذیرفته ایم به هزار نفر رسیده ایم اما تعداد استعفاها وحشتناک است.

عبادی ادامه داد: اضافه شدن مرخصی استعلاجی بدون حقوق و بازنشستگان به این آمار، آمار نگران کننده ای است که البته ممکن است برخی از این آمارها همپوشانی داشته باشد.

وی بیان کرد: مساعدت های شورای اسلامی منجر به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از سال 1401 شد و پس از 14 سال این قانون اجرایی شد که بسیار قابل تقدیر است و در ادامه این موضوع بخشی از مصوبات دائمی شد و سرانه تعیین شد اما متاسفانه بسته های خدمات پرستاری همچنان محدود است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: در دو ماه گذشته با تلاش وزارت بهداشت 8 کمک بلاعوض و 3 کمک بلاعوض به دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص یافت اما میزان بدهی دانشگاه ها زیاد است. ، و با توجه به نیاز، بودجه تصمیم گیری می شود. دریافت کنید و بین کارکنان توزیع می شود.

عبادی گفت: باید قوانین گذشته و پیش بینی های لازم را برای گروه حساس پرستاری تجمیع کنیم چرا که در دو ماه گذشته اعتراض پرستاران را داشتیم که در صورت عدم توجه به آن می تواند به فلج شدن نظام سلامت منجر شود. “

وی خاطرنشان کرد: در پایان دولت سیزدهم لایحه حمایت از حقوق پرستاران را با دستور رئیس جمهور شهید تهیه کردیم که هنوز در دولت تصویب نشده است. قبل از نویسنده باید از این لایحه حمایت شود زیرا اگر این مسائل به صورت قانونی و مدنی حل شود، مشکلات پرستاران نیز حل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا