بارداری

استرس گرمایی در بارداری؛ تهدیدی جدی برای رشد جنین

به گزارش سلامت جو به نقل از هلث دی نیوز، بر اساس این تحقیقات، مادرانی که در سه ماهه اول بارداری تحت استرس گرمایی هستند، احتمال به دنیا آوردن نوزادان کم وزن بیشتر است. همچنین، نوزادانی که به طور مداوم در معرض دمای بالا هستند ممکن است دچار توقف رشد شوند. دکتر آنا بانل محقق ارشد این پروژه بیان کرده است که نوزادانی که در دمای متوسط ​​30 درجه سانتیگراد زندگی می کنند در سن یک سالگی از نظر قد و وزن در مقایسه با نوزادانی که در دمای هوا زندگی می کنند وضعیت بهتری ندارند. از 25 درجه

دکتر بانل تاکید کرد: سه ماهه اول بارداری به عنوان زمان حساسی برای جنین شناخته می شود و باید به عوامل محیطی که ممکن است بر رشد جنین تاثیر بگذارد توجه ویژه ای شود. وی همچنین به بررسی تاثیر استرس گرمایی بر اشتها و مصرف غذا اشاره کرد و افزود: تحقیقات در حال بررسی تاثیر مستقیم این تنش ها بر سیستم های سلولی و التهابی است.

این مطالعه بر روی داده های 668 نوزاد و مادرانشان که در فاصله ژانویه 2010 تا فوریه 2015 در گامبیا زندگی می کردند، انجام شد. در این مدت میانگین دما نزدیک به 30 درجه سانتیگراد بود و در برخی روزها دما به 45.5 درجه می رسید. این شرایط آب و هوایی شدید به ویژه بر نوزادان و مادران آنها تأثیر گذاشت.

دکتر Bonnell خاطرنشان کرد که باید بررسی شود که کدام گروه ها بیشتر در معرض استرس گرمایی هستند و در کجا ممکن است کاهش رشد مشاهده شود. وی همچنین بر لزوم اتخاذ تدابیری برای ارتقای سلامت کودکان تاکید کرد و افزود: با توجه به آمار بالای مرگ و میر کودکان در سطح جهان و تغییرات اقلیمی، این یافته ها می تواند به سیاست گذاران و دست اندرکاران حوزه سلامت در اتخاذ راهکارهای موثر برای مقابله با این چالش ها کمک کند. انجام دهید

این پژوهش به خوبی نشان می دهد که شرایط آب و هوایی و استرس ناشی از آن می تواند اثرات عمیق و ماندگاری بر سلامت نسل های آینده داشته باشد و نیازمند توجه فوری جامعه علمی و مسئولان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا