سلامت خانواده

استاتین ها برای افراد بالای 75 سال نیز موثر هستند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی خط، یک مطالعه جدید نشان داده است که به نظر می رسد استاتین می بینم آنها در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و مرگ در سالمندان موثر هستند.

دستورالعمل های بالینی برای استفاده استاتین می بینم با این حال، اکثر کارآزمایی‌ها توصیه می‌کند که پروفایل لیپید را کاهش داده و از بیماری قلبی جلوگیری کند سلام ارزیابی بالینی استاتین می بینم افراد 75 سال و بالاتر را شامل نمی شود.

این گزارش نشان می دهد که استاتین ها، یک داروی کاهش دهنده چربی، ممکن است به طور ایمن و موثر به کاهش خطر بیماری قلبی و مرگ در بزرگسالان 76 سال و بالاتر کمک کند.

“چنگ هان چانهمتخصص قلب و عروق در مرکز پزشکی کالیفرنیا می‌گوید: «این یافته‌ها به طور بالقوه بسیاری از پزشکان را برای شروع درمان دچار تردید می‌کند. استاتین در بیماران بالای 75 سال کاهش می یابد و حتی ممکن است منجر به تغییر در نحوه درمان این بیماران مسن شود.”

برای درک بهتر استفاده از استاتین در سالمندان، محققان سوابق سلامتی بزرگسالان بالای 60 سال را که قبلاً بیماری قلبی تشخیص داده نشده بود، اما نشانه هایی برای شروع درمان داشتند، بررسی کردند. استاتین می بینم داشت، ارزیابی کرد.

شرکت کنندگان به سه گروه افراد بین 60 تا 74 سال، 75 تا 84 سال و 85 سال به بالا تقسیم شدند.

تیم تحقیقاتی از افرادی که استاتین استفاده می شود و افرادی که استاتین مصرف نکردند، شناسایی کردند.

آنها همچنین ردیابی کردند که چه کسی یک رویداد قلبی بزرگ مانند سکته مغزی، نارسایی قلبی یا سکته میوکارد تجربه کرده، چه کسی فوت کرده، و چه کسی یک رویداد نامطلوب مانند اختلال عملکرد کبد یا میوپاتی تجربه کرده است

همه گروه های سنی مصرف استاتین می بینم آنها سود بردند

حتی در مسن ترین گروه، سن 85 سال و بالاتر، استفاده از استاتین با بروز کمتر بیماری قلبی و مرگ میر به هر علتی مرتبط بود.

علاوه بر این، به نظر نمی رسد استاتین می بینم افزایش خطر عوارض جانبی در سالمندان.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که همچنان مزایای قلبی عروقی در بیماران بالای 75 سال پس از مصرف وجود دارد استاتین می بینم وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا