اخبار سلامت

اسامی 6 بیمارستان ناایمن تهران اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، قدرت الله محمدی; مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران و رئیس سازمان پیشگیری از مدیریت بحران شهر تهران به بررسی وضعیت ایمنی بیمارستان های شهر تهران و لزوم ارتقای سیستم های اعلام حریق آنها پرداخت و گفت: در تهران 6 بیمارستان در سینا، بوعلی، امام خمینی (ره) وجود دارد. ، شهدا، رسول اکرم و فیاض بخش به دلیل قدیمی بودن، ناایمن و نیاز به بازسازی دارند. در عین حال تاکید می کنیم که از آنجایی که ایمن سازی زمان بر است تا زمان بازسازی کامل آنها اقدامات ایمنی از جمله نصب سیستم های اعلام حریق و هشدار را انجام دهند تا تا حدودی از بروز حوادث جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران به حادثه آتش سوزی در بیمارستان گاندی و بیمارستان شریعتی اشاره کرد و گفت: اگر سیستم های اعلام حریق در این بیمارستان ها به درستی کار می کردند می توانستند از گسترش آتش جلوگیری کنند. ایمنی بیمارستان ها خط قرمز ما در بحث ایمنی به دلیل وجود بیماران معلولی است که قادر به فرار نیستند. استانداردها در این بخش سختگیرانه تر است. بیماران به امید درمان وارد بیمارستان ها می شوند اما با مشکلات و استرس های زیادی مواجه می شوند. ما در سازمان آتش نشانی دریغ نمی کنیم و هیچ مجوز یا تاییدیه ای صادر نمی کنیم مگر اینکه مطمئن باشیم که سطح ایمنی تعیین شده رعایت شده است.

وی به دلایل تمرکز بر ایمن سازی بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: بیمارستان ها نقاط حساس آتش نشانی هستند.

محمدی با تشکر از آغاز همکاری وزارت بهداشت با سازمان آتش نشانی پس از 40 تا 45 سال، گفت: 189 بیمارستان در تهران وجود دارد که 52 بیمارستان تاییدیه دریافت کرده اند. از این تعداد، 125 بیمارستان به عنوان پرخطر شناسایی شده اند، اگرچه هیچ کدام در رده بسیار پرخطر قرار ندارند، اما نیاز به بررسی بیشتر دارند. برای این 125 بیمارستان پرونده های حقوقی تشکیل شده و با جدیت پیگیر ایمن سازی آنها هستیم. 50 درصد این بیمارستان ها دولتی و 50 درصد خصوصی هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: وضعیت این بیمارستان ها در شهر تهران به گونه ای است که نیاز به تخریب و بازسازی دارند. دولت و شهرداری باید به این موضوع توجه کنند و اعتبار ملی برای این کار اختصاص دهند. بیمارستان ها به ویژه بیمارستان های دولتی با مشکلات ساختمانی و ایمنی مواجه هستند. در جلسه ای که با حضور استاندار تهران برگزار شد، تصمیماتی برای ایمن سازی بازار تهران از جمله جمع آوری مخازن گاز مایع در ضلع جنوبی 15 خرداد که خطرناک هستند، اتخاذ شد. طبق آمار 50 درصد از مشکلات سیم کشی بازارها در حال تعویض و ایمن سازی است و وضعیت ایمنی بازار نسبت به سه سال قبل بهتر شده است.

محمدی در پایان گفت: 80 درصد ساختمان های دولتی شهر تهران فاقد گواهی آتش سوزی هستند و این موضوع نیاز به پیگیری قضایی دارد. نیروهای آتش نشانی برای بررسی وضعیت ساختمان ها با مشکل مواجه هستند. در این بین جلساتی با سازندگان آسانسور و بررسی حوادث مربوط به آنها در حال برگزاری است. همچنین تشکیل مدیریت بحران در بیمارستان ها نیز برای بررسی مشکلات این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا