سلامت خانواده

اسامی مکمل های خطرناک – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم حیدری مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو در خصوص داروهای تقلبی گفت: این محصولات یا به صورت قاچاق وارد کشور می شود و یا بدون مجوز قانونی در کارگاه های زیرزمینی تولید می شود. متاسفانه این محصولات به راحتی در بازار و حتی اینترنتی به فروش می رسند و بدون هیچ نظارتی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند که می تواند اثرات جبران ناپذیری بر سلامت افراد داشته باشد.

وی با اشاره به گزارش های متعدد از مصرف این محصولات تقلبی افزود: برخی از این مکمل های ورزشی به ویژه آنهایی که در باشگاه های ورزشی و از طریق فضای مجازی به فروش می رسند، حاوی مواد مضر و خطرناکی هستند که می تواند سلامت ورزشکاران را به خطر بیندازد. مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: همکاری همه جانبه مسئولان ذیربط در سراسر کشور به ویژه معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی برای مقابله با قاچاق و تولید غیرمجاز بسیار ضروری است. لذا انتظار می رود معاونین محترم غذا و داروی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی با اهتمام و جدیت بیشتر با انجام بازرسی های منظم و ویژه از ورود و توزیع این فرآورده های غیرمجاز جلوگیری نمایند.

حیدری در خصوص فهرست این داروها و مکمل های غیرمجاز گفت: برندهای تقلبی و غیرمجاز مکمل های ورزشی که از سوی سندیکای تولیدکنندگان مکمل های غذایی و رژیمی ایران اعلام شده است شامل KEVIN LEVRONE، OSTROVIT، APPLIED NUTRITION، SKULL LABS، MUSCLETECH، USN، MYPROTE است. گالوانیزه، آزمایشگاه زومد، BAD ASS NUTRITION، VIKING FORCE، OLIMP، ALLNUTRITION، EVOGEV، YAMAMOTO، GAT، تغذیه بهینه، NOWAY PROTEIN، RULE1، SCITEC، BYMATIZE، NUTRENDE UILD، هارد LINE، SFD NUTRITION، QUAMTRAX، MUTANT، BODY ATTACK، BSN، CELLCORE، GNC، ATP، CARE TRAKE، REDCON1، MHP، RC، EVL، RSP، XTEND و از مصرف کنندگان خواست که توجه داشته باشند که این محصولات از منابع غیرقابل اعتماد هستند و می توانند خطرات ایجاد کند. برای سلامتی آنها جدی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا