سلامت خانواده

از کوچک شدن مغزتان جلوگیری کنید!/ ۴ خوراکی مفید برای حفظ سلامت و حجم مغز

به گزارش خبرآنلاین، غذاهایی که هر روز می خورید به معنای واقعی کلمه مغز شما را تغذیه می کنند و به آن اجازه می دهند عملکرد مطلوبی داشته باشد. طبق مطالعات، افراد مسن‌تری که رژیم غذایی باکیفیتی دارند که شامل سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، آجیل و ماهی است، بافت مغز بیشتری دارند:

۱) ماهی

مغز ما از 60 درصد چربی تشکیل شده است که نیمی از آن به طور خاص اسیدهای چرب امگا 3 است. اسیدی که معمولا در ماهی هایی مانند سالمون، شاه ماهی و ساردین یافت می شود. با خوردن حداقل یک وعده ماهی در هفته می توانید این اسیدهای چرب مفید را به مغز برسانید و از کوچک شدن آن جلوگیری کنید.

۲) شکلات تلخ

شکلات تلخ می تواند نورون ها و رشد رگ های خونی را در قسمت هایی از مغز که به طور خاص با حافظه و یادگیری مرتبط است تحریک کند و انعطاف پذیری مغز را در برابر یادگیری بهبود بخشد.

۳) تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از ویتامین B-6، ویتامین B-12 و اسید فولیک است. این مواد مغذی هرگونه زوال شناختی را به تاخیر می اندازند و از کوچک شدن مغز در طول زمان جلوگیری می کنند.

۴) سبزیجات

سبزیجات، به خصوص اسفناج، کلم پیچ و کلم بروکلی، سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین K، لوتئین، بتاکاروتن و فولات هستند. ویتامین K به ویژه به تشکیل چربی در سلول های مغز کمک می کند و می تواند حافظه را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید:

10 ماده غذایی برای تقویت سلامت مغز و حافظه

منبع: سلامتی شما

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا