اخبار سلامت

ارتقای سلامت عمومی با استفاده از کمپوست در کشاورزی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمد اسماعیل مطلق در جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با تاکید بر اهمیت کاهش تلفات و ضایعات و ایجاد ارزش افزوده بالاتر از بقایای محصولات کشاورزی، توسعه فرآوری وی از کشاورزی به عنوان راهکاری موثر برای بهبود کیفیت خاک، افزایش بهره وری کشاورزی، حفظ محیط زیست و ارتقای سلامت جامعه نام برد و اظهار داشت: تغییرات اقلیمی کشاورزی را به خطر می اندازد و استفاده از کمپوست باید مورد توجه قرار گیرد. با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی با جدیت پیگیری می شود. .

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی به مردم در این خصوص خاطرنشان کرد: برنامه های آگاهی بخشی برای کاهش ضایعات در مبدا، اصلاح الگوی مصرف و ترویج استفاده از کمپوست از طریق تمامی رسانه ها با توجه به چالش ها و فرصت های مدیریت پسماند باید برای همه افراد اعمال شود.

متول طراحی و ایجاد زیرساخت های لازم برای تفکیک در داخل ساختمان ها از جمله استقرار مخازن پسماند خشک برای جلوگیری از بازیافت غیراصولی و جلوگیری از ریختن زباله را از معضلات اجتماعی و بهداشتی در شهر عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برای تضمین کیفیت و ایمنی کمپوست تولیدی اقداماتی از جمله حمایت از تولیدکنندگان کمپوست با ارائه تسهیلات و مشوق های مالی به تولیدکنندگان کمپوست، توسعه بازار کمپوست با ایجاد بازارهای محلی و منطقه ای برای فروش کمپوست و به روز رسانی استانداردهای تولید کمپوست ضروری است. . باید با همکاری همه دستگاه های اجرایی ذیربط انجام شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تصریح کرد: حمایت دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی از این رویکرد نشان از اهمیت ارتقای سلامت جامعه و امنیت غذایی در تصمیمات کلان کشور دارد. .

مطلق گفت: با استفاده از کمپوست می توان محصولات غذایی سالمتر و باکیفیت تری دریافت کرد و در نتیجه سلامت جامعه را ارتقا داد. با اجرای این تصمیم و همکاری همه دستگاه های اجرایی می توان به کشاورزی پایدار و محیط زیست سالم تری دست یافت.

به گزارش تسنیم، کمپوست حاصل فعالیت بیولوژیکی میکروارگانیسم هایی است که توانایی شکستن مولکول های بزرگ مواد آلی را دارند. این کود که از ضایعات کشاورزی، خانگی و مواد غذایی تولید می شود یکی از بهترین کودها برای مصارف کشاورزی محسوب می شود و تولیدکنندگان گل و گیاه نیز می توانند از این کود استفاده کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا