ارتقای سامانه نسخه الکترونیک با بهرهمندی از پیشنهادات پزشکان

براساس خبرگزاری بهداشت به نقل از مرکز اطلاعات آژانس بهداشتی ایران محمد مهدی نسی در مورد به روزرسانی سیستم نسخه الکترونیکی و ویژگی های جدید آن: این موارد شامل کپی کردن نسخه ها از سوابق بیمار قبلی ، تسهیل کپی برای تاریخ آینده است. پزشکان همچنین می توانند لیستی از آزمایشات و داروهای مکرر تهیه کنند ، به طوری که از این لیست های شخصی شده استفاده کرده و در نسخه ها صرفه جویی می کنند.
وی همچنین افزود: اگر پزشک در دفتر خود خدمات ارائه دهد ، ثبت این خدمات در سیستم تسهیل می شود. کپی کردن موبایل نیز بهبود یافته است.
مدیرعامل سازمان بیمه درمانی ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه پزشکان در دفتر یا کلینیک های مختلف کار می کنند ، می توان بدون وارد کردن چندین نام کاربری و رمزهای عبور ، حساب را تغییر داد.
نسی گفت: امکان ثبت دستور بیمارستان نیز در سیستم کپی الکترونیکی تسهیل می شود و در صورت نیاز به بیمار در بیمارستان ، پزشک همچنین می تواند دستور بیمارستان را ثبت کند.
وی همچنین افزود که ویژگی های دیگری برای ایجاد سیستم دوستانه کاربر و شخصی سازی ظاهری سیستم نسخه الکترونیکی وجود دارد.
مدیرعامل سازمان بیمه درمانی ایران گفت: “همچنین می توان گزارش از مشتری را گزارش داد و داشبورد طراحی شده است تا پزشک بتواند گزارش هایی از تعداد بیماران و سهم سازمان داشته باشد.”
Nassehi همچنین اظهار داشت که فرایند سیستم ارجاع نیز در سیستم کپی الکترونیکی اجرا شده است و پزشک می تواند بیمار را به سطح دو یا سه ارجاع دهد. این ارجاع به طور هوشمندانه در سیستم ثبت شده است و بدون نیاز به کد ردیابی ارجاع بیمار قابل ابطال است. کارت ارجاع برای پزشک خانواده نیز برای ردیابی روند درمانی بیمه شده بهبود یافته است.
وی افزود: “برای دبیر پزشک ، فرصتی برای ایجاد زمان برای آینده اضافه شده است.” به طور کلی ، سیستم نسخه الکترونیکی سعی شده است کاربر بیشتری داشته باشد.
مدیرعامل سازمان بیمه درمانی تأکید کرد: “همکاران ما سعی کرده اند از انتقادات و پیشنهادات مراکز پیمانکاری و پزشکان در همه استانها در ترویج سیستم کپی الکترونیکی بهره مند شوند و سازمان بیمه درمانی از پیشنهادات پزشکان استقبال می کند.”