اخبار سلامت

اربعین|گزارشی از شیوع بیماری واگیردار نداشتیم

به گزارش خبرنگار اعزامی سلامت جو به عراق، حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر پس از بازدید از چند درمانگاه و دیدار با نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با رئیس هلال احمر عراق در محل امام علی (ع) دیدار و گفتگو کرد. ع) بیمارستان. وی سپس به همراه رئیس هلال احمر عراق از بخشهای این بیمارستان بازدید و با بیماران در اورژانس و بخش مراقبت بیمارستان دیدار و از نزدیک در جریان ارائه خدمات درمانی به آنها قرار گرفت.

کولیوند در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر رشد و پیشرفت در ارائه خدمات و اعزام پزشکان متخصص و خلاقیت و نوآوری نسبت به دوره های قبل، تاکید کرد: از کارهای خوبی که انجام شد همکاری ما با هلال احمر، وزارت کشور عراق بود. بهداشت و درمان و حشد الشعبی عراق و همچنین همکاری بین ما و گروه هایی از افرادی که در حوزه سلامت فعال هستند ایجاد شد. این اتفاق باعث شد برای اولین بار در بیمارستان های عراق در شهرهای کاظمین و سامرا مستقر شویم.

وی افزود: بی سیم دیجیتالی که در آمبولانس های ما نصب شده است توانست با فرکانس آمبولانس های عراقی هماهنگ شود و کمک خوبی در این زمینه انجام شد. بنابراین با وجود همکاری های چند جانبه که داشتیم و توانستیم کار زائران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی را تسهیل کنیم، ظرفیت های خود را چند برابر کردیم.

کولیوند با اشاره به توسعه پروژه طبیب دوار خاطرنشان کرد: پروژه طبیب دوار به خوبی توسعه یافت و رضایتمندی های بسیاری را در پی داشت. وقتی به سراغ مردم می‌رویم و در مورد این پروژه می‌پرسیم، بسیار راضی می‌شوند.

وی با اشاره به کادر تخصصی اعزامی به عراق گفت: کارشناسانی که امسال ما را همراهی کردند 6 هزار نفر در قالب کادر بهداشتی و درمانی هستند. 2000 نفر در کادر پزشکی چرخشی کار بزرگی است که در حال انجام است.

رئیس هلال احمر همچنین به استفاده از بالگرد در مواقع ضروری اشاره و خاطرنشان کرد: مجوز ورود بالگردهای ما به خاک عراق در مواقع لزوم استفاده می شود. مهمترین موضوع حضور هلال احمر در محورهای مواصلاتی است. یک پایگاه در هر 60، 70 کیلومتر و آن هم در نقطه صفر مرزی خاک عراق، کلینیک ها و درمانگاه های خوبی را به صورت مشترک با حشدالشعبی ایجاد کردیم که تاکنون توانسته است جان افراد زیادی را نجات دهد.

کولیوند با اشاره به اینکه خوشبختانه فوتی بر اثر گرمازدگی و شیوع بیماری های عفونی گزارش نشده است، تاکید کرد: مدیریت بیماری های عفونی و بهداشت محیط یکی از محورهای مهمی است که امسال علیرغم وجود داشت، اهمیت زیادی به آن دادیم. نگرانی های زیادی در مورد بیماری های عفونی، خدا را شکر. تاکنون هیچ نوع بیماری عفونی گزارش نکرده ایم. بر اثر گرمازدگی تلفات جانی نداشتیم که نشان از همکاری مردم دارد.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی دقیق در خصوص پیشگیری از گرمازدگی و بسیاری از بیماری های عفونی می توانست کمک کند مردم رعایت کنند و کمتر آسیب ببینند. اگرچه بیشترین مراجعه کنندگان به مراکز درمانی ما مربوط به بیماری های اسکلتی و عضلانی و گرمازدگی است اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است. اینجا جایی است که باید تشکر کرد.

رئیس هلال احمر گفت: انشاالله در چند روز باقیمانده با همین ظرفیت و توان خدمات رسانی خواهیم کرد تا انشاالله زائران به سلامت به کشور بازگردند.

وی در پایان افزود: کادرهایی که به همراه هلال احمر به عراق آمده اند همگی داوطلب هستند و هیچ نوع ماموریت و حقوق و پولی دریافت نمی کنند هرچند روز پزشک بود و در عراق حضور داشتند. شاید درآمد خوبی در داخل کشور داشته باشند. همه پرسنل ما اعم از پزشک، پرستار، امدادگر و پیراپزشکی و کارکنانی که در اینجا به زائران اربعین خدمات ارائه می کنند، بسیار عاشقانه و مانند امام حسینی کار می کنند. متشکرم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا